Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kvakk Kvakk

Jeg har alt glemt hva jordmor på barsel sa om blødningene etter en fødsel. Jeg vet at selve renselsen pleier å vare i 4-6 uker, men hvor lenge er det vanlig å blø? Jeg fødte for 8 dager siden og det kommer fremdeles litt friskt blod (lite). Er det vanlig, eller burde det ha stoppet opp nå?

Takk for svar og flott tjeneste. Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31996-bl%C3%B8dningrenselse-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan faktisk blø inntil 5-6 uker etter en fødsel.Du skal normalt ha stoppet å blø før du skal på 6 ukers kontrollen.Blødningene kan også komme og gå litt i begynnelsen,men etter max 6 uker skal de ha stoppet.Hvis ikke finnes det tabletter å få for å stoppe det.

Maylen.

Åsa Prebensen, Jordmor

Det är vanligt att det fortfarande kommer blod efter 8 dagar, dessa skall dock minska nu och övergå till att bli brunaktiga. Dessa brunaktiga blödningar övergår eftervart till att bli mera gulaktiga och försvinner sedan helt efter 5-8 veckor. Är dina blödningar fortfarande mycket rikliga som direkt efter förlossningen, bör du ta upp detta med din doktor. Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...