Gå til innhold

Hvor mange dresser har en mann?

Anbefalte innlegg

Ser dere prater om dresser her i tråden til VKF. Dresser til menn altså.

Hvor mange dresser er det vanlig å ha?

Mannen min har bare én dress, han - den er sort, og den ble kjøpt inn til et bryllup i 1994. Han varierer jo med skjorte og slips, men ellers tror jeg ikke han har behov for noen flere. Hadde sikkert vært OK med en mer sommerlig dress, men han har nå aldri snakket om det....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/319984-hvor-mange-dresser-har-en-mann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 102
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

10

• morsan

7

• Dorthe

4

• AneM1365380603

4

Mest aktive i denne tråden

Min mann har en mørk dress som er ganske ny, og en gammel en som ikke passer lengre, men som fortsatt henger i skapet - i tilfelle... I tillegg har han ei grå dressbukse som han pleier å bruke sammen med skjorte og slips på julaften, nyttårsaften og andre begivenheter som han ikke må være stivpyntet.

Min mann har en mørk dress som er ganske ny, og en gammel en som ikke passer lengre, men som fortsatt henger i skapet - i tilfelle... I tillegg har han ei grå dressbukse som han pleier å bruke sammen med skjorte og slips på julaften, nyttårsaften og andre begivenheter som han ikke må være stivpyntet.

Mannen min hadde en periode der buksa i denne dressen var veldig trang, men det siste året har den sittet veldig pent på ham, den er faktisk litt vid.

Dressen er like fin nå som for 14 år siden!

Spørs jo blant annet helt hva de jobber med.

Mannen min har nok minst 10-12 dresser, hvorav en eller to rene sommerdresser. Trenger jo ikke fullt så mange, men enkelte av dem er han jo mindre fornøyd med enn andre.

Kjøpte smoking til bryllupet vårt, men frykter den er for liten i dag (tør ikke spørre).

Kjæresten min har en, og den fikk han av meg til bursdagen sin for to år sida. ;)

Han er for øvrig ikke en av dem som bruker dress på jobben. ;)

He - he - ikke min heller :-)

Mannen min stiller vel helst i tøy à la Lillemus sin mann, når han er på jobb, i alle fall hvis han har "utearbeid" - eller så går det i dongeri, ulltrøye og fleece :-)

Annonse

Spørs jo blant annet helt hva de jobber med.

Mannen min har nok minst 10-12 dresser, hvorav en eller to rene sommerdresser. Trenger jo ikke fullt så mange, men enkelte av dem er han jo mindre fornøyd med enn andre.

Kjøpte smoking til bryllupet vårt, men frykter den er for liten i dag (tør ikke spørre).

10-12???!!!!

Men er det så stor forskjell på dresser da?

*avslører at vi ikke har særlig høy dressfaktor hjemme*

10-12???!!!!

Men er det så stor forskjell på dresser da?

*avslører at vi ikke har særlig høy dressfaktor hjemme*

''Men er det så stor forskjell på dresser da? ''

Svarte visst ikke på dette.

Selvfølgelig er det forskjell på grå, mørk og sort dress - hver til sitt bruk, for ikke å snakke om sommerdress (gjerne i lin eller noe sånt). Og som sagt samler det seg litt opp over år - ikke alle dressene er like aktuelle, tror jeg.

''Men er det så stor forskjell på dresser da? ''

Svarte visst ikke på dette.

Selvfølgelig er det forskjell på grå, mørk og sort dress - hver til sitt bruk, for ikke å snakke om sommerdress (gjerne i lin eller noe sånt). Og som sagt samler det seg litt opp over år - ikke alle dressene er like aktuelle, tror jeg.

Jo - jeg ser det. Grå dress er stilig, og sort dress. Lenger har jeg ikke kommet i min begrepsverden om dresser.

Lindress kan jeg ikke tenke meg min mann i....

Annonse

''10-12???!!!!''

Oi! Hvis du blir sjokkert over det, skal jeg holde min munn lukket...;-)

Nei....! Si det da!

Skjønner at vi ikke er så bedlig hekta på dresser i vår familie!

Husker at første gang jeg så min far med dress, var i min egen konfirmasjon!

Han hadde det vel i våre barnedåper og i et par brylluper da jeg var liten, men det husker jeg ikke.

Du bare _måtte_ komme med den nå? Ingen. Han har ingen. Han påstår selv at han har en dress, men den greia går ikke som dress for meg. Basta. Han påstår også at den er bare 5-6 år gammel, noe jeg heller ikke tror på så mye som ett sekund.

Nei....! Si det da!

Skjønner at vi ikke er så bedlig hekta på dresser i vår familie!

Husker at første gang jeg så min far med dress, var i min egen konfirmasjon!

Han hadde det vel i våre barnedåper og i et par brylluper da jeg var liten, men det husker jeg ikke.

Mannen min bruker jo dress hver dag, og i tillegg har han vært like tynn siden han var 20, og når man attpåtil tar med at han aldri kvitter seg med NOE, så blir det jo en del dresser etterhvert;-) Han vil jo ha noe nytt han også.

Du bare _måtte_ komme med den nå? Ingen. Han har ingen. Han påstår selv at han har en dress, men den greia går ikke som dress for meg. Basta. Han påstår også at den er bare 5-6 år gammel, noe jeg heller ikke tror på så mye som ett sekund.

Dressen til min mann er fin - men den er faktisk snart 15 år gammel.

Er jo enig med deg i at han burde ha en dress. Ikke ofte mannen min bruker den, men han er voldsomt flott når han har den på :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...