Gå til innhold

Julegave - gutt 14 år!

Anbefalte innlegg

Gjest alenemoren

Min sønn er en litt kresen kar med få interesser, bortsett fra venner, spill og musikk.

Er litt "kravstor" og ønsker seg kun dyre gaver - feks laptop, playstation3, mobil, Ipod osv.

Ipod er i prisklassen min men kanskje litt kjedelig?

Han har PC og Wii fra før. Mobil også forresten.

Trenger også forslag til hva "jeg kan ønske meg til han" fra slektninger osv. De har jo ikke mulighet til å kjøpe gaver for tusenvis av kroner til jul, så det må være billigere greier. Han blir ikke glad for sokker etc. men kanskje noen har noen andre lure forslag som har falt i smak hos andre tenåringer?

Han har også bursdag og konfirmasjon til våren, så det er 3 ganske store dager som kommer relativt tett på nå... :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/319991-julegave-gutt-14-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han høres kravstor ut, og jeg hadde ikke giddi å bruke så mange kalorier på å finne på noe til han. Hadde gitt penger, så får han spare og kjøpe disse dyre greiene sjøl.

''jeg hadde ikke giddi å bruke så mange kalorier på å finne på noe til han.''

Wow,- du blir en hyggelig tenåringsmor en gang...

Gjest alenemoren

Han høres kravstor ut, og jeg hadde ikke giddi å bruke så mange kalorier på å finne på noe til han. Hadde gitt penger, så får han spare og kjøpe disse dyre greiene sjøl.

Hadde du ikke giddi å gitt gave til din egen sønn? Klart en strekker seg langt for å finne noe som kan falle i smak. Jeg er ikke særlig ettergivende ellers, og lommeboka har en viss størrelse, så størrelsen på gaven begrenser seg selv. Men man ønsker jo at det skal være noen pakker under treet. Så litt kreativitet må til for å få det hyggelig på julekvelden for alle parter...

Annonse

Gjest alenemoren

Det er en vanskelig alder - det er ikke lenge siden julen var en tid med masse spennende gaver, så det kan lett bli litt skuffelse...

Jeg husker at jeg på¨den alderen ønsket meg musikk f.eks.,- men nå laster de det jo bare ned.

Ja, han er skikkelig TENÅRING, og misfornøyd med det meste. Utenpå iallefall. Så er det bare oss to - og han ser hva alle kompisene får rundtomkring, laptop, ny mobil og Playstation3 uten videre... Klart han blir misunnelig og lengter etter det samme... Han må sutte på labben sammen med mamma og føler seg nok alltid "mindreverdig". Husker godt hvordan den følelsen var. Så det er nok et resultat av flere ting dette her.

Skal prøve å skrape sammen til en laptop til Konf'en, men det vet ikke han enda. :)

Gjest alenemoren

Hvis både du og andre som skal gi ham gave, blir enige om å kjøpe gavekort fra samme butikk, f.eks. Spaceworld eller Elkjøp, kan han legge sammen og finansiere en dyr dings etter eget valg?

smart! Takk for tips! :))

Jeg er mer tilhenger av gavekort enn penger - det blir ofte surret vekk til andre ting...

Hadde du ikke giddi å gitt gave til din egen sønn? Klart en strekker seg langt for å finne noe som kan falle i smak. Jeg er ikke særlig ettergivende ellers, og lommeboka har en viss størrelse, så størrelsen på gaven begrenser seg selv. Men man ønsker jo at det skal være noen pakker under treet. Så litt kreativitet må til for å få det hyggelig på julekvelden for alle parter...

Jeg oppfattet at mora hadde funnet på gave (iPod), men at hun manglet noe å ønske til han fra andre. Det var det jeg mente, at fra andre ville det være meningsløst å ønske gaver, siden han har så dyre ønsker og ikke blir glad for mindre ting.

''jeg hadde ikke giddi å bruke så mange kalorier på å finne på noe til han.''

Wow,- du blir en hyggelig tenåringsmor en gang...

Forhåpentligvis blir ungene mine glade for andre ting enn det som koster minimum 5000,-...

At foreldre legger i endel på gaver til egne barn er jo greit nok (når de har råd, vel å merke), men å ønske seg ting fra andre til en ungdom som ikke blir glad for annet enn ting som koster masse hadde jeg ikke gjort mye ut av. Da må det være bedre å ønske han penger, så han kan legge sammen og heller kjøpe det han vil ha selv.

Gjest alenemoren

Jeg oppfattet at mora hadde funnet på gave (iPod), men at hun manglet noe å ønske til han fra andre. Det var det jeg mente, at fra andre ville det være meningsløst å ønske gaver, siden han har så dyre ønsker og ikke blir glad for mindre ting.

ok da er jeg med. De andre kan nok kjøpe gavekort med større hell ja... Takk for svar :)

Annonse

Gjest alenemoren

iPod er vel ikke kjedelig?

hehe.. vet ikke jeg? Bare jeg som syns det virker litt kjedelig kanskje.. er ikke så opptatt av musikk at jeg må ha det på øret hele tiden. Men det hadde kanskje han satt stor pris på..! koster det ikke mye å laste ned musikk også da? Eller kan man få musikk innpå likevel? *ikke peiling*

Hva med sånn Iphone? er det en kombinasjon mellom telefon og ipod`? hehe...

Gjest alenemoren

I og med at du er trådstarter, så ble mitt forrige svar litt snodig skrevet. Men du forsto, heldigvis. :-)

iPod er kjempebra gave.

Oki takk for tips. Jeg lurer litt på hvilken type, kanskje de med litt større kapasitet? Har hørt litt dårlig om de med touch-screen, så jeg får høre litt på butikken. Takk igjen :)

Forhåpentligvis blir ungene mine glade for andre ting enn det som koster minimum 5000,-...

At foreldre legger i endel på gaver til egne barn er jo greit nok (når de har råd, vel å merke), men å ønske seg ting fra andre til en ungdom som ikke blir glad for annet enn ting som koster masse hadde jeg ikke gjort mye ut av. Da må det være bedre å ønske han penger, så han kan legge sammen og heller kjøpe det han vil ha selv.

Det er en veldig vanskelig periode det der. Etter at de har blitt for store til leker, og før de setter pris på litt kjedeligere, nyttige ting... Om man ikke er glad i bøker, har de spillene man er interessert i og ikke driver med noen spesiell hobby/aktivitet som man ønsker seg noe til, så er det litt vanskelig å finne noe...

Oppfattet deg som at du ikke hadde giddet å gjøre noe med din egen gave til en tenåringssønn, men ser at det ikke var helt det du mente. :-)

hehe.. vet ikke jeg? Bare jeg som syns det virker litt kjedelig kanskje.. er ikke så opptatt av musikk at jeg må ha det på øret hele tiden. Men det hadde kanskje han satt stor pris på..! koster det ikke mye å laste ned musikk også da? Eller kan man få musikk innpå likevel? *ikke peiling*

Hva med sånn Iphone? er det en kombinasjon mellom telefon og ipod`? hehe...

IPhone er vel fortsatt veldig dyrt, tror jeg..?

Oki takk for tips. Jeg lurer litt på hvilken type, kanskje de med litt større kapasitet? Har hørt litt dårlig om de med touch-screen, så jeg får høre litt på butikken. Takk igjen :)

Dårlig om IPod Touch? Hmm. Jeg har bare hørt bra om den - både fra tenåringer og voksne "gutter".

I Innbydelsen til overraskelsesfesten for søsteren min skrev jeg som gavetips "gavekort på elkjøp" fordi jeg visste hun ønsket seg både printer og kamera.

Det ble tatt veldig godt i mot, både av givere, og ikke minst, søsteren min. Kjekt når alle spleiser. Fint å kunne kjøpe seg én skikkelig ting, istedet for mange småting. Hvertfall når det er en stor/ dyr ting på ønskelista.

Jeg aner virkelig ikke, har overhode ikke peiling. Er ikke noen slik "musikk-på-øra"-type. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...