Gå til innhold

kjønnsykdom eller uretrit ?

Anbefalte innlegg

Gjest lei av svie

Hei har et problem som hele tiden har kommet tilbake til meg ,har vært plaget med svie og utslett på penis ,dette kommer spesielt etter en orgasme ,kan ikke ha sex da det er meget ubehagelig etterpå har testa meg for hiv,hepatitt,klamydia,sopp og gonnore men alle prøvene er negative legen min tror det kan vær uretritt men sier det ikke finnes behandling mot dette foreslo for meg at jeg kunne ta ibux sammen med paracet en stund fremover påstår at dette skal hjelpe med å fjerne innfeksjonen ,jeg synes dette er meget rar måte å behandle slike innfeksjoner ,jeg kan nevne for deg at jeg har vært på ferie i thailand i mai mnd har hatt disse symptomene siden da,det har hjulpet meg å bruke dactakortsalve og canesten men det kommer tilbake når jeg slutter å bruke det ,legen min ga meg en tablett som heter fluconazol actavis som er pille mot sopp for 2 uker siden og det hjalp en stund men etter 1,5 uker kom symptomene tilbake ,har vært hos legen i dag og tatt en ny gonorre test som jeg får svar på om en uke ,men det har jeg jo allerede testa negativt på i juni mnd,det jeg lurer på er om at dette er noe jeg må leve med resten av livet mitt eller om det finnes måter å bli kvitt dette problemet på ? dete er tydelig at ikke min lege kan hjelpe meg med dette spør derfor deg om dette . håper på raskt svar for dette begynner faktisk å bli veldig plagsomt,har også målt blodsukkeret mitt og det ligger på 4.0 og det er vel normalt ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/320082-kj%C3%B8nnsykdom-eller-uretrit/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei,

Det er ikke lett å stille noen diagnose på grunnlag av en beskrivelse, uten å ha sett symptomene og spurt endel tilleggsspørsmål. Jeg kan ikke tenke meg at det du har har noe å gjøre med HIV, hepatitt, syfilis eller gonoré. Min første assosiasjon er at det minner om soppinfeksjon. Det finnes flere sopparter, i første rekke Candida, som forårsaker lignende symptomer i genitalia. At soppmidler somCanesten og Flucconazol hadde gunstig effekt peker i samme retning. Dactakort virker mer uspesifikt ved å dempe betennelse. Min tanke er om du har brukt disse soppmidlene tilstrekkelig lenge? Soppinfeksjoner er langsomme og seige greier som krever ofte mer langvarig behandling. Prøv en kur på to-tre uker. Hvis ikke du får tilstrekkelig hjelp av din lege kunne det være en ide å oppsøke Olafiaklinikken eller et annet sted der de er spesialisert på sykdommer i de nedre regioner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...