Gå til innhold

kan jeg være gravid???

Anbefalte innlegg

Hei.Jeg hadde mensen for to uker siden men syns den var veldig rar, blødde kun to dager, etter det var det litt om natta i 2-3 dager. så blødde jeg litt i går kveld når jeg var på do, det kom på papiret. Hva skjer? Er redd.. jeg har hatt sex nesten hver dag, bruker ikke noe form for prevasjon

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/320138-kan-jeg-v%C3%A6re-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har sex uten prevensjon nesten hver dag, kan du selvfølgelig være gravid, det er det man gjør når man _ønsker_ å bli gravid.

Det kan være mange årsaker til at blødningene forstyrres litt, det er ikke uvanlig. Men du bør få avklart saken. Ta en test hvis du synes den forrige mensen var altfor sparsom, eller vent til du skal ha neste mens regnet fra den forrige.

Og bruk prevensjon, ellers ringer jeg mora di.

Gjest annlovinda

Hvis du har sex uten prevensjon nesten hver dag, kan du selvfølgelig være gravid, det er det man gjør når man _ønsker_ å bli gravid.

Det kan være mange årsaker til at blødningene forstyrres litt, det er ikke uvanlig. Men du bør få avklart saken. Ta en test hvis du synes den forrige mensen var altfor sparsom, eller vent til du skal ha neste mens regnet fra den forrige.

Og bruk prevensjon, ellers ringer jeg mora di.

''Og bruk prevensjon, ellers ringer jeg mora di''

Måtte le når jeg leste dette.

Men enig, vil du ikke blir gravid, bruk for all del prevansjon.

Gjest Ulvinnen

tror du jeg kan være gravid? hvor stor er sjangsen

Det er umulig å si hvor stor sjansen er. Noen blir veldig lett gravide, mens andre bruker lengre tid. Har dere hatt sex i perioden et par dager før eggløsning til dagen etter eggløsning, og det ikke er noe "galt" ned noen av dere, så er sjansen stor.

Mange får litt blødning etter at de er blitt gravide. Så du bør ta en graviditetstest og se.

Husk at du også kan få kjønssykdommer når dere ikke bruker kondom.

Annonse

Det er umulig å si hvor stor sjansen er. Noen blir veldig lett gravide, mens andre bruker lengre tid. Har dere hatt sex i perioden et par dager før eggløsning til dagen etter eggløsning, og det ikke er noe "galt" ned noen av dere, så er sjansen stor.

Mange får litt blødning etter at de er blitt gravide. Så du bør ta en graviditetstest og se.

Husk at du også kan få kjønssykdommer når dere ikke bruker kondom.

ingen av oss har hatt sex med noen andre når vi har vært sammen snart i 3 år, det må jo smitte kjønnsykdommer fra noen andre tilfelle? kan vell ikke bare komme?

Sjansen er ganske stor for at du kan være gravid. Dette vet du selvfølgelig godt selv, man kan ikke ha sex uten prevensjon uten å regne med å bli gravid etter hvert. 25 % blir gravide etter bare en måned uten prevensjon.

Ta en test, så får du svar. Hvorfor bruker du ikke prevensjon hvis du er redd for å bli gravid?

Selvfølgelig kan du være gravid!! Hvordan tror du at unger blir laget?? Du må ha sovet i sexualundervisningen på skolen tror jeg.Ta en test og ta ansvar for livet ditt. Vil du ikke bli gravid så bruk prevensjon.

Jeg vil jo blir gravid. Men blir jo litt redd og nervøs om jeg er det. Jeg har ei datter fra før som blir 7 i januar. Vi har prøvd lenge og jeg har ikke blitt gravid men er i det siste det har skjedd litt sånn rare ting

Jeg vil jo blir gravid. Men blir jo litt redd og nervøs om jeg er det. Jeg har ei datter fra før som blir 7 i januar. Vi har prøvd lenge og jeg har ikke blitt gravid men er i det siste det har skjedd litt sånn rare ting

En link om det å bli gravid og hvor lang tid det tar:

http://www.babyverden.no/templates/Article____27035.aspx

Annonse

Da beklager jeg at innlegget mitt var litt krasst! Forstod det slik at du ikke ville bli gravid.Beklager igjen og lykke til :-)

Gjest Mirakelet

Har du sex hver dag og bruker ikke prevensjon???? Så du liker å leke russisk rullett du da.... Hvis du er redd for å bli gravid, bruk for all del prevensjon!

Kjøp deg en graviditetstest så får du se.

Da jeg var gravid trodde jeg at jeg fikk mensen, den kom to uker for sent, men jeg syntes blødningen var annerledes, blødde masse første dagen, så mindre og det ble rosa utflod og brun utflod som varte i 10 dager! Jeg skjønte dette ikke var normalt, så jeg tok en graviditetstest. Var jo redd for abort og...

Men testen ble positiv med en gang. tok flere tester og kom meg til legen for å få bekreftet, jo jeg var gravid.

Så ja du kan ha blødning selv om du er gravid,

vi har f.eks. såkalt festeblødning.

Siden du absolutt lever i risikosonen da du har mye sex og ikke bruker prevensjon - ta en test!

Og er du så heldig at du ikke er gravid nå -

så kom deg til legen og få resept på p-piller, eller kjøp i alle fall gummi.

Gjest Mirakelet

Å ja så du vil bli gravid ja.... da er det jo ikke rart at du bruker prevensjon. Sånn du skrev i starten hørtes det ut som du ikke ville bli gravid, og da syntes jeg du var litt edum som ikke brukte prevensjon!

vel ta testen, det er det eneste som kan gi svar. Og ja, du kan være gravid selv om du har hatt blødning, sånn som jeg hadde, jeg blødde i ti dager jeg.... men var kun første to dagene jeg så friskt blod.

OK, beklager - da misforsto jeg (og de fleste andre).

"Er redd" sammen med øvrig innhold tydet på at du absolutt ikke ville være gravid.

Er situasjonen avklart nå? Lykke til!

OK, beklager - da misforsto jeg (og de fleste andre).

"Er redd" sammen med øvrig innhold tydet på at du absolutt ikke ville være gravid.

Er situasjonen avklart nå? Lykke til!

Kan jeg ta en test når d kommet litt blod/rosa utflod? Viser den riktig svar alikavel?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...