Gjest Rådeløs Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Heisann....skriver da jeg er snart er på bristepunktet..har flyttet til nytt sted og 13 åringen har byttet skole. Hun ble godt tatt imot. I klasse går også søskenbarna til samboern min. Problemet er at hun bytter på å være sammen med de forskjellige i klassen, og det har da såret noen i klassen henns, samt at hun nok har litt droninnings tildenser.. Dette får jeg vite igjennom søstra til samboeren. Men jeg vet ikke hvem som mener det/ikke liker henne, da ingen ringer meg direkte. Derfor har jeg problemer med å ta dette seriøst, men jeg kjenner dattara mi, og vet at hun er en sterk person, og som fint kan spille tøff, mot noen som sårer henne. Hun har ofte folk på besøk, og er nok ganske populær så lenge det varer. Jeg snakker med henne om ting, når jeg får høre ting, men da blir jeg jo noen gang nøtt å fortelle hvem som sier hva, og det igjen skaper jo mer drama...kan jo ikke bare si "at noen sier det"..blir for dumt, synes jeg. Selv om samboer mener at jeg ikke bør si hvem som "sladre". Dessuten har jo en sak alltid 2 sider..Har sagt til svigerinna at hun må gi bort mitt telefonnr. til de som kommer til henne..men har ikke fått noen telefoner.. Er folk så redd,og feige??.....Har du ett godt råd, da dette sliter på humøret, og famileforholdet....TAkk.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/320148-i-klemma/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Jeg har lest innlegget ditt flere ganger og får ikke helt tak i hva som er problemet. Ihvertfall ikke så stort som du vil ha det til. Om noen føler seg såret fordi datteren din veksler mellom ulike venninner er det ikke ditt problem. Å vente på eventuelle telefoner fra foreldrene ser jeg heller ingen grunn til. Jenter i den alderen er ganske like på den måten, ene dagen er nabojenta bestevenninne og neste dag liker vi henne ikke..om vi foreldre skulle begynne å ringe rundt og ordne opp for våre barn tror jeg det ville blitt enda verre. La dem ordne opp i dette selv, ta gjerne en prat med din datter og forhør deg litt, men jeg tror som sagt ikke at dette er noe å lage stor sak av. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/320148-i-klemma/#findComment-2641597 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rådeløs Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Jeg har lest innlegget ditt flere ganger og får ikke helt tak i hva som er problemet. Ihvertfall ikke så stort som du vil ha det til. Om noen føler seg såret fordi datteren din veksler mellom ulike venninner er det ikke ditt problem. Å vente på eventuelle telefoner fra foreldrene ser jeg heller ingen grunn til. Jenter i den alderen er ganske like på den måten, ene dagen er nabojenta bestevenninne og neste dag liker vi henne ikke..om vi foreldre skulle begynne å ringe rundt og ordne opp for våre barn tror jeg det ville blitt enda verre. La dem ordne opp i dette selv, ta gjerne en prat med din datter og forhør deg litt, men jeg tror som sagt ikke at dette er noe å lage stor sak av. helt enig..men de i den nærmeste familien mener at det er ett problem...og at jeg bør ta tak i det??....de mener at den "av på" mentaliteten er ufin oppførsel...og at noen prøver å være "henne" i måten hun klær seg på ect...jeg selv mener at det bør være lov til å være sammen med forskjellige venner..men at baksnakking er ufint, noe som jeg har snakket med hu om..men at vennene prøver å "være henne"..kan hun jo ingenting for...at foreldrene reagere fordi barna deres "forandre seg" er vel ikke mitt/hennes problem??....men dette skaper en konflikt i familien..hvor de synes hun er håpløs, og jeg kommer i forsvarposisjon.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/320148-i-klemma/#findComment-2641726 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 helt enig..men de i den nærmeste familien mener at det er ett problem...og at jeg bør ta tak i det??....de mener at den "av på" mentaliteten er ufin oppførsel...og at noen prøver å være "henne" i måten hun klær seg på ect...jeg selv mener at det bør være lov til å være sammen med forskjellige venner..men at baksnakking er ufint, noe som jeg har snakket med hu om..men at vennene prøver å "være henne"..kan hun jo ingenting for...at foreldrene reagere fordi barna deres "forandre seg" er vel ikke mitt/hennes problem??....men dette skaper en konflikt i familien..hvor de synes hun er håpløs, og jeg kommer i forsvarposisjon.. ''de mener at den "av på" mentaliteten er ufin oppførsel...'' Det kan den godt være. Det er lov å være sammen med ulike, men ikke på hvilken som helst måte. Om hun er populær i klassen og spiller på makten hun har i kraft av dette, er det et stort problem. Om det er slik at venner en dag er tatt i nåde og den neste faller de i unåde, kan det være en både manipulativ og frastøtende adferd. Det er forskjell på å veksle litt mellom hvem man bruker tid sammen med og å kjøre et spill av inkludering og ekskuldering. En viss lojalitet må man kunne utvise og en viss troverdighet i de forventninger man skaper hos andre. Nå sier ikke jeg at jeg vet at det er slik. Men kanskje du bør tenke tanken at din datters hyppige vennebytter kanskje ikke er så uskyldige som de fortoner seg. Det kan jo hende det er en grunn til at du får såpass sterke reaksjoner. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/320148-i-klemma/#findComment-2642336 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.