Gå til innhold

Kan man bli kvitt allergi

Anbefalte innlegg

Gjest allergiernoetull

Har ei veninne som er superallergisk mot det meste, blandt annet hund og katt. Og nå når jeg har skaffet meg begge deler kan hun ikke komme på besøk lenger. Og jeg må også ha egne klær som ikke har vært i nærheten av dyra.. Det hjelper lite med div. piller for hennes del. Og hun har hatt det slik hele livet og er nå 30 år.

Er disse allergiene noe man likevel kan vokse av seg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/320188-kan-man-bli-kvitt-allergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lite sannsynlig at hun vokser av seg noe mer allergi, når hun allerede er voksen. Da er sannsynligheten for at hun vokser på seg noe nytt å bli allergisk mot langt større.

Ting man er allergisk mot som barn er det mulig å tåle som voksen. Fisk, for eksempel.

• 1 måned senere...
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Jeg må dessværre skuffe deg. Slike kraftige allergier begynner først "å blekne" nå vi kommer i 60-70 års alderen. De siste årene har allergi-vaksinene våre blitt mer effektive og sikre. Det kan således være en ide å spørre allergi-spesialisten hun ellers bruker om det kan være en tanke.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...