Gå til innhold

Aldersforskjell motsatt vei

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest bareentanke

Vel, det er i ferd med å bli mer og mer vanlig at kvinner også finner seg yngre menn. Selv har jeg en samboer som er 9 år yngre enn meg. Vi har vært sammen i 5 år, så dette har jeg erfaring med ja. Vi er vel og merke i en helt annen aldersgruppe enn dere da :)

Vel, det er i ferd med å bli mer og mer vanlig at kvinner også finner seg yngre menn. Selv har jeg en samboer som er 9 år yngre enn meg. Vi har vært sammen i 5 år, så dette har jeg erfaring med ja. Vi er vel og merke i en helt annen aldersgruppe enn dere da :)

Og hvilken aldersgruppe er dette snakk om da?

Annonse

Jeg var en periode sammen med en ett år yngre gutt da jeg var 18, og husker det føltes litt rart. På den alderen er man jo svært opptatt av alder, årsklasse og tilhørighet.

Så snart man er er 18-20 betyr ikke slikt så mye lenger, og aldersforskjell betyr stadig mindre etterhvert, kanskje til man blir gamle - da kan jo en ti års alderforskjell merkes, selv om det godt kan hende den eldste lever lengst.

Gjest Linnea79

Det at det stort sett alltid har vært mest vanlig at mannene er eldst, kommer vel av at vi helt fra i starten på tenårene har lært at jenter som regel er mer modne enn gutta (ca 4 år). Dermed ønsker jenta (eller forventer samfunnet at jenta finner) en gutt med samme modningsnivå som henne og/eller som kan "passe litt på henne og beskytte henne.

Ettersom årene går og vi nærmer oss 30(+), tror jeg det henger mye sammen med at det på en måte er tillatt for menn å eldes med stil, mens kvinner helst skal se yngst mulig ut. Dermed tror jeg også mange kvinner foretrekker eldre menn for ikke føle at de ser så mye eldre ut eller slipper å bekymre seg for om mannen finner dem mindre tiltrekkende ettersom årene går..

Uansett trist at det skal være sånn. Svært urettferdig for oss kvinner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...