Gjest Anonmym Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Har i lenger tid slitt med plage i underlivet, kløe som kommer og går. Har også store smerter under samleie, mest i begynnelsen, men også under. Vet ikke om dette er to forskjellige problemer, eller om de henger sammen? Går på ppiller (microgynom) og har en dårlig vane av å hoppe over mensturasjonen, har til tider gjort det opp til 9-10 måneder på rad. Kan dette ha noe med problemene å gjøre? Vil det hjelpe å bytte ppiller? Hvilke medisiner ++ kan hjelpe mot mine plager, og hvordan får jeg tak i de? Vil helst ikke dra til helsesøster, eller gynekolog da jeg har skrekk for det.. Har prøvd canesten mot kløen, det har hjelpet litt, men som sagt kommer det og går, uten noen bestemt fasit. Har også lest litt om xcynol(?) at det kan hjelpe mot plager under samleie, men vet ikke noe mer enn det. Aner ikke hva plagene mine kommer av. Håper på hjelp og at jeg kan få medisiner eller lignende uten å måtte "undersøkes" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/320211-plager-i-underlivet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Jeg tror det er to forskjellige problemer. Sopp kan komme og gå så man må ha gjentatt kurer, evt forebyggende behandling over lengre tid. Sopp kan gi irritasjon ytterst i skjeden ved samleie, men dyp smerte har sannsynligvis andre årsaker (kan være den godartede tilstanden endometriose). Å ta p-pille uten pause er en meget god ide. Hvis du ikke får blødninger, kan du bare fortsette uten opphold i det hele tatt. Microgynon er en utmerket pille, det er ikke grunn til å bytte den ut med andre. Jeg synes du skal få din fastlege til å undersøke deg eller be fastlegen henvise deg til en gynekolog som kan foreta en forsiktig undersøkelse. Man skal ikke behandle seg selv i lange tider uten etter skikkelig vurdering, da kan man gjøre vondt verre. Så jeg er redd for at du ikke kommer utenom en undersøkelse. Snakk med dine venninner om hvordan den foregår og be legen ta hensyn. Det går mye bedre enn mange frykter. Vennlig hilsen Mette H Moen PS er det Xylocain du mener? Det er et smertestillende liniment som er på resept. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/320211-plager-i-underlivet/#findComment-2643936 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.