Gå til innhold

Min samboer liker ikke jeg går ut med venninner.

Anbefalte innlegg

Gjest sats på mannen din

Alle må gjøre det som passer best for dem. Men hvis jeg skulle hatt det sånn hadde jeg blitt veldig lei meg. Når venner vil dra meg med ut for et par øl og en prat og jeg alltid skulle takke nei fordi jeg måtte "pleie forholdet" til mannen min? Utelukket. Tror jeg hadde blitt sprø hvis jeg bare skulle hengt med mannen min. Jeg ville heller ikke likt at han aldri gikk ut uten meg.

Det blir vel mye symbiose.

Hva med å vise hverandre litt tillitt?

Jeg hadde aldri hatt samivittghet til å fly slik på byen ettersom jeg har små barn. Jeg synes det er ansvarsløst rett og slett når småbarnsmødre drikker seg nesten fulle. Stakkars barn som en søndagsmorgen skal treffe en gretten og fyllesyk mamma/pappa etter en lang uke i barnehagen.

Jeg har ikke behov for slik festing mere heldigvis. Det hørte ungdomstiden til. Det blir for barnslig for meg. Koselig å sitte to til tre timer på en restuant å spise og prate sammen med en veninne. På pub og disco er det så høy musikk at det ikke går ann å prate en gang. Det er bare fyll og sjekking.

Fortsetter under...

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Faure

12

• trollemor;o)

8

• laban

5

• mrxx

3

Mest aktive i denne tråden

Nå var det ikke snakk om litt vin men festng til utpå natten.

Selv treffer jeg også veninner noen ganger i året. Da spiser vi en middag og jeg er ute 2-3 timer.

Jeg orker ikke tanken på pub og disco. Det er jo ikke annet enn sjekking som foregår der omtrent. Hva skal en der for når man er sammen med noen?

Glimrende tilbakemelding!

Ut fra innleggene dine i denne saken er du en meget spesiell person.

Siden du tolker det slik er du en meget spesiell person. En produkt av vår tid kan man si. Uten omtanke for andre og kun et ønske om å gjøre det man har lyst på.

Gjest BipolarII...jeg visst

det kan da være at din mann ser at han ikke tåler alkohol og ønsker å slutte helt med alkohol. Det blir ikke enkelt om du fortsetter med din festing. Om du fester hver tredje måned så synes jeg det er ofte. Jeg er ute maks en gang i året. Et forhold må pleies for å være bra og da er det viktig å ha masse tid sammen. Greit nok å treffe veninner men en kan jo kanskje treffes uten drikking og fest.

Hva med å finne felles hobbyer som dere kan gjøre sammen?

Nå er de jo sammen hele tiden med unntak av 4 ganger i året der hun er sammen med venninner. Synes den kommentaren din var malplassert og unødvendig. Hun lever jo knapt et annet liv enn som fugl i bur. Når mannen attpåtil er så urimelig når hun skal ut, er jeg målløs av svaret du ga!

Du vet ikke hva et terrorregime er for noe. Hvis dette er hans eneste dårlige egenskap så er hun heldig. Problemet er at de ikke gjør noe sammen. De trenger å gå til en samlivsterapaut.

Hva vil du da beskrive som et terrorregime i en mann-kvinne relasjon? Saken er, slik jeg forstår det, at han så og si nekter henne et fritt liv som menneske. Han skal være kongen hjemme og være herren i forholdet. Hva er forskjellen på en slik relasjon og det å sperre en i fengsel? Jo, hun har ikke noe ulovlig på samvittigheten - han dømmer henne likevel sønder og sammen.

Jeg tror ikke det er tale om at mannen bytter personlighet når han drikker. Det er hans urimelige personlighetstrekk som blir forsterket.

Hva vil du da beskrive som et terrorregime i en mann-kvinne relasjon? Saken er, slik jeg forstår det, at han så og si nekter henne et fritt liv som menneske. Han skal være kongen hjemme og være herren i forholdet. Hva er forskjellen på en slik relasjon og det å sperre en i fengsel? Jo, hun har ikke noe ulovlig på samvittigheten - han dømmer henne likevel sønder og sammen.

Jeg tror ikke det er tale om at mannen bytter personlighet når han drikker. Det er hans urimelige personlighetstrekk som blir forsterket.

''Saken er, slik jeg forstår det, at han så og si nekter henne et fritt liv som menneske.''

Det er kun hennes utsvevende liv på byen han ikke liker. Han har gått en del på byen selv og vet nok hvordan det utvikler seg når folk blir fullere og fullere.

''Han skal være kongen hjemme og være herren i forholdet.''

Det vet du ikke!

''Jeg tror ikke det er tale om at mannen bytter personlighet når han drikker. Det er hans urimelige personlighetstrekk som blir forsterket.''

Det er hans frustrasjon i forholdet som blir forsterket. Terskelen for å kalle noen ei hore når man er full blir lavere fordi ord mister sin kraft.

Annonse

Gjest maseforhold

det kan da være at din mann ser at han ikke tåler alkohol og ønsker å slutte helt med alkohol. Det blir ikke enkelt om du fortsetter med din festing. Om du fester hver tredje måned så synes jeg det er ofte. Jeg er ute maks en gang i året. Et forhold må pleies for å være bra og da er det viktig å ha masse tid sammen. Greit nok å treffe veninner men en kan jo kanskje treffes uten drikking og fest.

Hva med å finne felles hobbyer som dere kan gjøre sammen?

Jeg tror du kanskje lider litt av separasjonsangst jeg. Jeg har et kjempenært forhold til min kjære og han er borte på jobb 2-3 uker i mnd og er ute med venner minst to dager i mnd. Er ikke mengden av tid man tilbringer sammen men kvaliteten og respekten man har for hverandres behov som gir et godt forhold.

''Saken er, slik jeg forstår det, at han så og si nekter henne et fritt liv som menneske.''

Det er kun hennes utsvevende liv på byen han ikke liker. Han har gått en del på byen selv og vet nok hvordan det utvikler seg når folk blir fullere og fullere.

''Han skal være kongen hjemme og være herren i forholdet.''

Det vet du ikke!

''Jeg tror ikke det er tale om at mannen bytter personlighet når han drikker. Det er hans urimelige personlighetstrekk som blir forsterket.''

Det er hans frustrasjon i forholdet som blir forsterket. Terskelen for å kalle noen ei hore når man er full blir lavere fordi ord mister sin kraft.

Du svarte ikke på mitt spm om hva du mener terrorregime i mann-kvinne relasjon innebærer. Svar uteblitt med overlegg?

"Det er kun hennes utsvevende liv på byen han ikke liker."

Hvor har du dette fra? Om hun hadde vært med i hobbygruppe med folk av begge kjønn i hjemmene deres, tror du da mannen ville prist seg lykkelig over hennes initiativ? Han lider av sykelig sjalusi. Et forhold som er sunt, friskt og normalt er basert på tillit. Et uheldig forhold har elementer eller større deler av manglende/svekket tillit til partner, dominans, krever at den andre skal selvutslette seg og ikke gir like mye igjen. Jo flere elementer og jo sterkere intensitet og hyppighet, jo mer skadelig er det.

Du svarte ikke på mitt spm om hva du mener terrorregime i mann-kvinne relasjon innebærer. Svar uteblitt med overlegg?

Hvor har du dette fra? Om hun hadde vært med i hobbygruppe med folk av begge kjønn i hjemmene deres, tror du da mannen ville prist seg lykkelig over hennes initiativ? Han lider av sykelig sjalusi. Et forhold som er sunt, friskt og normalt er basert på tillit. Et uheldig forhold har elementer eller større deler av manglende/svekket tillit til partner, dominans, krever at den andre skal selvutslette seg og ikke gir like mye igjen. Jo flere elementer og jo sterkere intensitet og hyppighet, jo mer skadelig er det.

''"Det er kun hennes utsvevende liv på byen han ikke liker."

Hvor har du dette fra?''

Fordi hun nevner ikke andre ting i forholdet hun ikke liker, bortsett fra når han drikker.

Et terrorregime er når man bor sammen med en psykopat. Jeg kan ikke se at det hun skriver tilsvarer en psykopats oppførsel.

''Jo flere elementer og jo sterkere intensitet og hyppighet, jo mer skadelig er det''

Enkelt og svært klokt sagt.

Nei, men de merker det dagen etterpå når hun er fyllesyk.

Hun skrev klart og tydelig at de ikke ble overstadig beruset.

Man kan vel treffe venner, spise, prate og drikke _litt_ selv om man har barn? Det har jeg gjort flere ganger i året, både ute og hjemme - bortsett fra at jeg ikke har drukket som gravid eller ammende. Den eldste er nå 18 år og ser ikke ut til å ha tatt skade av det.

Man trenger ikke skru av et normalt voksenliv fullstendig selv om man har fått barn. (I min definisjon av "normalt voksenliv" inngår ikke fyll, sjekking eller slossing.)

Annonse

Jeg hadde aldri hatt samivittghet til å fly slik på byen ettersom jeg har små barn. Jeg synes det er ansvarsløst rett og slett når småbarnsmødre drikker seg nesten fulle. Stakkars barn som en søndagsmorgen skal treffe en gretten og fyllesyk mamma/pappa etter en lang uke i barnehagen.

Jeg har ikke behov for slik festing mere heldigvis. Det hørte ungdomstiden til. Det blir for barnslig for meg. Koselig å sitte to til tre timer på en restuant å spise og prate sammen med en veninne. På pub og disco er det så høy musikk at det ikke går ann å prate en gang. Det er bare fyll og sjekking.

*he he* det er liksom ikke noen mellomting her;-) Enten er man hjemme med barna absolutt hele tiden og legger seg kl 21 (!), ellers så flyr man på byen til stadighet og er dritings og fyllesjuk dagen etterpå og sover halve dagen og er sur resten av tida...;-)

Nei, men de merker det dagen etterpå når hun er fyllesyk.

Nei, kjære deg, jeg drikker sjelden så mye at jeg er fyllesyk. Gjør jeg det har jeg sørget for at ungene overnatter hos andre el.

Å ta seg en tur ut betyr for meg å spise litt og drikke litt vin med gode venner.

Men trådstarter skrev da ikke noe annet enn at hun var sammen med venninnene sine ute? Jeg forstår ikke hvorfor denne tråden handler om drikking, sjekking og fyllesyke.

Det finnes vel noe mellom å sitte hjemme foran TVen med mannen og å drikke seg dritings på byen og kline med fyren ved nabobordet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...