Gjest monsternamma Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Hei! Jeg er en kvinne på 39 år. Jeg har tre velskapte jenter på henholdsvis 9, 7 og 1,5 år - alle normale svangerskap. For ca. 11-12 år siden hadde jeg en stor cyste på den ene eggstokken som medførte at jeg måtte fjerne både eggleder og eggstokk på den siden cysten satt. Jeg har regelmessig menstruasjon. Jeg har alltid vært plaget med PMS, men etter min tredje barnfødsel for halvannet år siden så føler jeg at det har vært værre enn noen gang. Inntil 5 dager før jeg får mensen (dette varierer noe fra gang til gang) forandrer jeg nesten personlighet. Jeg går fra å være en kontrollert, sindig og blid person til å bli en oppfarende, sint, overfølsom tyrann - og jeg greier ikke å kontrollere det. Jeg klarer ikke stoppe meg selv når jeg er i utbruddene - som de fleste ganger er blåst ut a proporsjoner og blir tatt ut over uskyldige - også barna mine. Det er rett og slett ikke til å leve med - jeg hater meg selv når jeg blir sånn. Hva i all verden kan jeg gjøre? Finnes det en eller annen behandling der ut som virkelig hjelper? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/320269-pms/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvinne41 Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Jeg sliter også med PMS. Har lest meg til at dette skyldes for mye østrogen og for lite progesteron. Har blitt klar over at urter kanskje kan hjelpe. Den aktuelle urten i denne sammenhengen er kyskhetstre. Har selv bestillt kapsler med denne urten fra et helsekostnettsted. Syns det er verdt et forsøk. Ellers vet jeg at p-piller kan hjelpe, men jeg er skeptisk til å ta p-piller siden jeg er 41 år.Har også en forhistorie på at jeg ikke tåler kunstige hormoner spesielt godt. Så altså kyskhetstre er mitt håp for et bedre liv=) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/320269-pms/#findComment-2656228 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.