Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Kvinne, 42 år, har mensen så og si konstant. Var hos gynekolog i sommer. Hun sa jeg har en liten cyste på h.eggstokk, ingenting å bry seg med. Men jeg har vondt nesten hele tiden og må ta smertestillende. Er dette normalt? Må jeg ha det sånn resten av livet? Er liggende i flere dager i måneden pga smerter. Vil det evt hjelpe med en hormonspiral? Jeg er sterilisert. Kjennes ut som jeg har en "kniv" i h.side konstant. Blir sur pga dette ;(

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg tror ikke cysten har noen betydning for smerter, men hvis du har så sterke smerter at du må ta smertestillende, synes jeg du skal få en ny vurdering med henblikk på laparoskopi (kikkhullsoperasjon) for å se om noe er galt. Den godartede tilstanden endometriose kan gi smerter relatert til blødning. Har du vært utredet for blødningene? Det bør tas en enkel prøve fra livmoren, det kan gjøres hos gynekologen. Jeg vil foreslå p-pille for å få kontroll med blødningene inntil det med smertene er avklart og medikamenter av typen NSAID (Ibux eller Napren). Be om ny time hos gynekologen for videre utredning.. Det er ikke meningen at du skal gå m,ed så stor smerter.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Jeg tror ikke cysten har noen betydning for smerter, men hvis du har så sterke smerter at du må ta smertestillende, synes jeg du skal få en ny vurdering med henblikk på laparoskopi (kikkhullsoperasjon) for å se om noe er galt. Den godartede tilstanden endometriose kan gi smerter relatert til blødning. Har du vært utredet for blødningene? Det bør tas en enkel prøve fra livmoren, det kan gjøres hos gynekologen. Jeg vil foreslå p-pille for å få kontroll med blødningene inntil det med smertene er avklart og medikamenter av typen NSAID (Ibux eller Napren). Be om ny time hos gynekologen for videre utredning.. Det er ikke meningen at du skal gå m,ed så stor smerter.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Hei og takk for svar ! Har vært til ultralydundersøkelse og fikk tatt celleprøve samtidig. Dette var i sommer engang.

Fikk beskjed om at alt var ok, at jeg hadde vondt ble avfeid liksom. Men smertene har blitt verre siden den gangen også da, blødningene likeså.

Skal snakke med legen i morgen og se om han har noe å foreslå. Er i dårlig form ellers også, har spist jerntabletter i noen uker da jeg tror jeg kan være blodfattig. Men det er noe som ikke stemmer her ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...