Gå til innhold

Menstruasjon og eggløsning

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en jente på 28 år. Jeg fikk en datter for 2 år siden. Frem til august 2008 brukte jeg p-piller, Microgynon. Da hadde jeg normal menstruasjon. Etter å ha sluttet på pillen med tanke på et nytt barn så opplever jeg at menstruasjonen er annerledes. Nå er det stort sett bare gammelt blod og i mye mindre mengder. Finnes det noe svar på hvorfor det er slik? Jeg har siden september testet for eggløsning for å få en oversikt over syklus, og testene gir tydelig utslag en gang i mnd (mellom dag 10 og 14 i syklusen). Kan jeg anta at jeg faktisk har eggløsning, eller er menstruasjonen et tegn på at ting ikke er helt som det skal?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/320323-menstruasjon-og-eggl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg kan ikke forklare deg hvorfor menstruasjonen har endret seg, men hvis du startet med p-pillen kort tid etter forrige fødsel, så har du vel ikke fått observert blødningsmengde og utseende skikkelig etter fødselen? Hvis du har regelmessig syklus, har du med stor sannsynlighet også eggløsning, og det har du tilmed testet. Da er du sikker. Menstruasjonen behøver du ikke bry deg om.

Lykke til med prosjektet, vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...