Gjest Vicky6 Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hei. Jeg er ei jente på 22 år som vurderer å forstørre brystene mine. Jeg har fra før A-cup, og begynner nå å se at jeg så vidt fyller den, usikker på om det kan ha noe med veldig mye trening å gjøre. Har lest veldig mye på nettet/snakket med bekjente som har gjort dette, og det jeg lurer på er om puppene mine kan bli ekstremt hengende og deformerte om jeg om kanskje 4 - 5år blir gravid? Jeg hadde ikke tenkt å legge inn mer enn at jeg fyller en B-cup, da mer ville sett usymmetrisk ut siden jeg bare er 163cm. Leser jo også at faren for kapseldannelse øker, noe som hadde vært utrolig kjedelig, da arrene mest sannsynlig ville blitt veldig synlig om jeg måtte ha fjernet silikonen, siden puppene mine er såpass små fra før. Hva ville du rådet meg til? Er det utrolig dumt å ta silikon før man har fått alle barna man vil ha, uavhengig om man ikke legger inn mye? Jeg har overveid både for og mot det siste halvåret, og jeg føler selvfølelsen min er ganske lav slik jeg ser ut nå, da jeg føler meg som en 13-åring i kroppen.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/320378-brystforst%C3%B8rring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hvor mye brystene henger etter graviditet er avhengig av en rekke faktorer. Bl. a er det store individuelle forkjeller mht. tendens til å sige. Videre vil det avhenge av brystets størrelse på forhånd, hvor mye du går opp i vekt, osv. Har du lite bryst på forhånd og holder vekten under kontroll i svangerskapet, vil brystet ofte komme seg ganske godt gjennom prosessen. Hvis du legger inn proteser nå, er det som du sier viktig at du ikke legger inn for store. Ut fra disse betraktningen er det bedre jo mindre protesen er. Det er mye verre hvis du har endel bryst fra før ogh så legger inn store proteser. Dette fraråder vi på det aller sterkeste. Hvis du velger operasjon før graviditet, vil jeg råde deg til å ha i bakhodet at det kan komme til å være ønskelig med en justering eller protesebytte etter at du er "ferdig med å få barn". Hvis du ikke er av den sorten som danner svært stygge arr (keloidtendens), ville jeg ikke vært så engstelig for arret. Det finnes dessuten muligheter for å gå rundt brystvorten eller fra armhulen om du er opptatt av arret. Ditt valg bør avhenge av hvor viktig dette er for deg, og hvor mye du vil satse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/320378-brystforst%C3%B8rring/#findComment-2644844 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.