Gå til innhold

Er dette noe å bli sur for?

Anbefalte innlegg

Nå er jeg ikke premenstruell, men kanskje urimelig likevel eller hva?

Så kjære kloke dolfolk, nå må jeg bare spørre dere om dette er vanlig hos dere?

Det har seg altså slik at vi skal ha vårt årlige "lutefisklag" snart.

(Jeg skriver lutefisklag i anførselstegn, fordi det blir Torsk i år;-))

På gjestelista pleier det å være _felles_ venner. Vi satt sammen og plukket ut hvem som skulle være på gjestelista.

Så får jeg plutselig beskjed om at det kommer en "kamerat" av han og hans nye kjæreste hit.

Denne "kameraten" er bare en kamerat han drar på litt mere ekstreme sportsturer med, slik som padling på Svaldbard osv.

Han har hatt litt kontakt med denne mannen over noen år, men jeg har aldri truffet han. Jeg kjenner at det irriterer meg at jeg ikke en gang har fått hilse på denne mannen før han skal komme hit på "VÅR" FEST.

Har jeg noen grunn til å bli sur?

Jeg vet at jeg mest sannsynlig ikke kommer til å ha så mye med denne mannen å gjøre etter festen heller.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/320384-er-dette-noe-%C3%A5-bli-sur-for/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

5

• trollemor;o)

2

• løvinne71

2

• Glimtipper

2

Mest aktive i denne tråden

Det gjør da ingenting. Er det ikke hyggelig at du endelig får treffe han, da? :)

Vel, jeg kunne vel kanskje tenkt meg å ha hilst på folk ihvertfall før jeg skal stulle og stelle for dem:-)

Men hvis jeg er helt på bærtur, så skal jeg godta det at jeg er på bærtur;o)

Gjest ikke jeg

Vel, jeg kunne vel kanskje tenkt meg å ha hilst på folk ihvertfall før jeg skal stulle og stelle for dem:-)

En gang må være den første, og tilfeldigvis ble det denne anledningen. Jeg ser ikke problemet her nei.

Annonse

Du er -litt- på bærtur.

Jeg hadde nok kommentert at det ikke var helt forventet og at jeg egentlig skulle ønske jeg hadde truffet han først (om dette var viktig for meg, slik det er for deg). Men direkte sur hadde jeg nok ikke blitt og jeg hadde tatt det hele med godt humør etter å ha sagt hva jeg mener ble litt dumt :)

Du er -litt- på bærtur.

Jeg hadde nok kommentert at det ikke var helt forventet og at jeg egentlig skulle ønske jeg hadde truffet han først (om dette var viktig for meg, slik det er for deg). Men direkte sur hadde jeg nok ikke blitt og jeg hadde tatt det hele med godt humør etter å ha sagt hva jeg mener ble litt dumt :)

Ok:-)

At han planlegger ting for sitt liv som påvirker ditt liv (som å bo i Quatar i halvannet år) uten å spørre deg først, er til å bli sur av.

Å få anledning til å hilse på kompisene hans er _ikke_ til å bli sur av! At anledningen er den årlige festen burde være helt greit.

:)

''Så får jeg plutselig beskjed om at det kommer en "kamerat" av han og hans nye kjæreste hit.''

Stusser litt på denne, ellers ville ikke jeg blitt sur.

Det kan nesten se ut som det er mannen min som har fått ny kjæreste, men så galt er det ikke heldigvis:-)

At han planlegger ting for sitt liv som påvirker ditt liv (som å bo i Quatar i halvannet år) uten å spørre deg først, er til å bli sur av.

Å få anledning til å hilse på kompisene hans er _ikke_ til å bli sur av! At anledningen er den årlige festen burde være helt greit.

:)

Okey da! :-)

*Grrrrrrrr*

Annonse

Har ikke lest tråden ennå, så med forbehold om at annen info fremkommer i senere innlegg:

''Jeg kjenner at det irriterer meg at jeg ikke en gang har fått hilse på denne mannen før han skal komme hit på "VÅR" FEST.

Har jeg noen grunn til å bli sur?''

Nei, jeg synes ikke du har grunn til å bli sur over at du ikke har hilst på enkelte gjester før de kommer på deres fest - dette kan tvert imot være en god anledning til å hilse på vedkommende.

Derimot synes jeg du har grunn til å bli irirtert over _dette_:

''Så får jeg plutselig beskjed om at det kommer en "kamerat" av han og hans nye kjæreste hit.''

Jeg synes mannen din burde snakke med deg om dette og ikke bare invitere noen sånn uten videre. Hvordan hadde det blitt dersom dere begge drev med slikt??

Mista kontrollen igjen? ;)

Venner kan man ikke få nok av. La mannen din invitere, og ikke irriter deg. Om du ikke ser dem igjen - så spiller det ingen rolle. Men det kan også hende at du finner ut at de er riktig trivelige og at du får enda et par å føye til på neste års invitasjonsliste.

Du har rett til å la ham få vite at du ikke setter pris på tillegg til gjestelista uten å bli informert på forhånd. Men, så lar du det hele gå, og ser det positive i at du nå får bli kjent med en annen av din kjæres kamerater. Kanskje dere faktisk kommer veldig godt overens, og blir gode venner alle sammen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...