Gå til innhold

Er dette noe å bli sur for?

Anbefalte innlegg

Egentlig var det vel det jeg ble mest irritert over også når det kommer til stykket.

Men jeg er glad jeg spurte dere først før jeg viste min irritasjon, for nå har jeg ihvertfall unngått og lage noen stor sak ut av det på hjemmebane;-)

Nå skulle dere jo ha fest fra før, så noen ekstra "på kjøpet" er kanskje ikke all verden, men når det gjelder dette med ektemenn som plutselig inviterer med seg folk hjem på middag, så tenker jeg bare på Dagobert! ;-)

Fortsetter under...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

5

• trollemor;o)

2

• løvinne71

2

• Glimtipper

2

Mest aktive i denne tråden

Nå skulle dere jo ha fest fra før, så noen ekstra "på kjøpet" er kanskje ikke all verden, men når det gjelder dette med ektemenn som plutselig inviterer med seg folk hjem på middag, så tenker jeg bare på Dagobert! ;-)

Jeg har ikke hørt om Dagobert. Forklar! :-)

Han har heldigvis ikke for vane og invitere til middag uten at jeg vet noe.

Nå sier om omtrent samtlige svar her at det ikke er noe å bli sur for, så da er jeg det ikke heller. Måtte bare spørre først, før jeg beste meg for om jeg skulle bli sur eller ikke over akkurat dette;o)

Jeg skal nemlig forsøke å få den mannen til å endre holdning skjønner du og det tror jeg kan bli....tja ikke helt lett;o)

Jeg har ikke hørt om Dagobert. Forklar! :-)

Han har heldigvis ikke for vane og invitere til middag uten at jeg vet noe.

Nå sier om omtrent samtlige svar her at det ikke er noe å bli sur for, så da er jeg det ikke heller. Måtte bare spørre først, før jeg beste meg for om jeg skulle bli sur eller ikke over akkurat dette;o)

Jeg skal nemlig forsøke å få den mannen til å endre holdning skjønner du og det tror jeg kan bli....tja ikke helt lett;o)

dette er Dagobert og kona: http://www.abcnyheter.no/files/images/2005-50/75836.jpg

Fra juleheftene da jeg var barn minnes jeg at han stadig vekk inviterte sjefen, herr Dithers, hjem på niddag, slik at kona fikk stress med matinnkjøp, frisørbesøk og andre nødvendigheter.

Dette skilte seg jo noe _voldsomt_ fra livet hjemme hos oss, der fars sjef aldri kom på middag og mor var yrkesaktiv og bare fikk stylet håret hos frisør før døtrenes konfirmasjon (men hun gikk jo til frisør for klipp og permanent og slikt, da, men altså ikke bare ren "vask og legg").

--

Tilbake til ditt 'problem': Jeg skjønner veldig godt at du kan irritere deg grønn over alle mulige små og store ting der mannen din bare tar seg til rette og overstyrer og bestemmer. Det bygger seg opp slik at man kan irrietere seg over småting også.

Men uansett stort eller lite synes jeg det er en skikkelig uting at gjester inviteres uten at dette har vært luftet på tomannshånd først.

dette er Dagobert og kona: http://www.abcnyheter.no/files/images/2005-50/75836.jpg

Fra juleheftene da jeg var barn minnes jeg at han stadig vekk inviterte sjefen, herr Dithers, hjem på niddag, slik at kona fikk stress med matinnkjøp, frisørbesøk og andre nødvendigheter.

Dette skilte seg jo noe _voldsomt_ fra livet hjemme hos oss, der fars sjef aldri kom på middag og mor var yrkesaktiv og bare fikk stylet håret hos frisør før døtrenes konfirmasjon (men hun gikk jo til frisør for klipp og permanent og slikt, da, men altså ikke bare ren "vask og legg").

--

Tilbake til ditt 'problem': Jeg skjønner veldig godt at du kan irritere deg grønn over alle mulige små og store ting der mannen din bare tar seg til rette og overstyrer og bestemmer. Det bygger seg opp slik at man kan irrietere seg over småting også.

Men uansett stort eller lite synes jeg det er en skikkelig uting at gjester inviteres uten at dette har vært luftet på tomannshånd først.

Jeg får ikke opp linken, men samme er det. Jeg husker bladet nå, selv om jeg ikke husker historiene.

Jeg synes det må kunne gå an å invitere også nye venner som bare en av partene kjenner til felles fest. Ofte løfter nye elementer stemningen på en fest for en fast gjeng.

Men når det er en fest dere planlegger sammen burde han absolutt nevne det og/eller diskutere det med deg før han inviterer.

Uansett synes jeg ikke det er noe å ta på vei for, men skjønner det bare føyer seg inn i overstyringen hans.

Annonse

Å så og forstå. Jeg hadde nok blitt glad.

Ja, med fornuften, så blir jeg jo det. Og jeg vil jo gjerne at hun skal gjøre det. Men der og da, så var mitt lille kontrollunivers skipla. Det er jo veldig greit at det går fort over da - som regel uten at noen oppdager det.

Kan en bestemor bare hente på sfo uten at det er forhåndsavtalt, altså??

Jeg ville satt veldig pris på om besteforeldre hentet på sfo/bhg, men jeg tviler på at de hadde sendt han av gårde uten å ha fått beskjed om det.

Eller, det vil si, det kan jo hende at personalet på sfo hadde gjort det, rett og slett fordi man trodde at en annen hadde tatt imot beskjeden om dette og glemt å gi den videre.....;-)

VI har lagt igjen lapp med navn på de som kan hente han. Og de som henter gir også beskjed om det. Så også min mor, men hun skiplet meg, jeg reagerte, og det gikk over på et øyeblikk.

Hmmm... det jeg konstaterer etter noen av innleggene dine, er at du og jeg er to helt forskjellige personer.

Jeg har hatt romjulsmiddag en del år. Noe familie, noen venner og andre som må dette innom.

Det har alltid vært noen nye rundt bordet. Kanskje en sjåfør til en som ikke kjører bil selv, for eksempel. Synes det er kjempehyggelig.

Når det er snakk om venner av bustemann, så setter jeg nesten enda mer pris på å hilse på dem jeg ikke har hilst på tidligere. Hadde tatt imot hans forslag med åpne armer.

Jeg har gitt beskjed til bustemann om at han må gjerne invitere med seg folk hjem, men er det snakk om mat, så er det greit om han sier fra på forhånd. Slik at jeg hvertfall har nok poteter. :-)

Hmmm... det jeg konstaterer etter noen av innleggene dine, er at du og jeg er to helt forskjellige personer.

Jeg har hatt romjulsmiddag en del år. Noe familie, noen venner og andre som må dette innom.

Det har alltid vært noen nye rundt bordet. Kanskje en sjåfør til en som ikke kjører bil selv, for eksempel. Synes det er kjempehyggelig.

Når det er snakk om venner av bustemann, så setter jeg nesten enda mer pris på å hilse på dem jeg ikke har hilst på tidligere. Hadde tatt imot hans forslag med åpne armer.

Jeg har gitt beskjed til bustemann om at han må gjerne invitere med seg folk hjem, men er det snakk om mat, så er det greit om han sier fra på forhånd. Slik at jeg hvertfall har nok poteter. :-)

Jeg liker også at folk tilfeligvis detter innom. Ingeting er hyggeligere en det. I romjula er det åpent hus her.Dette blir riktignok litt annerledes:-)

Annonse

Jeg liker også at folk tilfeligvis detter innom. Ingeting er hyggeligere en det. I romjula er det åpent hus her.Dette blir riktignok litt annerledes:-)

Har ikke lest alt, men var det slik at det dypest sett handlet om at ting skjedde over ditt hode. Altså at han inviterte uten å snakke med deg om det først?(jamfør det som ellers nettopp har skjedd)

Da har man en tendens til å reagere på andre omkringliggende ting i saken også.

Har man blitt tråkket på, er det selve tråkkinga som er problemet, enten det er en stor sak eller en bitteliten.

Har ikke lest alt, men var det slik at det dypest sett handlet om at ting skjedde over ditt hode. Altså at han inviterte uten å snakke med deg om det først?(jamfør det som ellers nettopp har skjedd)

Da har man en tendens til å reagere på andre omkringliggende ting i saken også.

Har man blitt tråkket på, er det selve tråkkinga som er problemet, enten det er en stor sak eller en bitteliten.

Ja, det kan du si. Denne saken er egentlig bitteliten, men han har kjøpt tomter, hus, leiligheter, biler og båter.

Det meste har jeg fått høre om i ettertid.

Ja, det kan du si. Denne saken er egentlig bitteliten, men han har kjøpt tomter, hus, leiligheter, biler og båter.

Det meste har jeg fått høre om i ettertid.

Det er derfor du reagerer så sterkt. Det handler om at du ikke lenger vet når du overreagerer, hva som er normalt for grensene dine har blitt gradvis ødelagt.

Dere har en jobb å gjøre, mener jeg, og jeg ville virkelig vurdert timer hos en god familieterapeut.

Det er en farlig skjevhet her. Han står på babor på rekka, du på styrbor side, og skal skuta være i likevekt må det være respekt tillit, likeverdighet. Det er meningen at den skal tåle mye skvulping fra side til side, frem og tilbake, gi og ta. Er det ikke det går den ned på den siden hvor i dette tilfellet du står. Det triste er at da går det jo ned for han og til slutt, hele skuta går ned med mann og mus(les:barna). Men mannen merker ikke noe før det er for sent. Han er opptatt av å se mot horisonten. Mitt eget bilde på vårt ekteskap.

Hvis dere av plasshensyn har utelukket felles venner som du/dere hadde lyst til å invitere, hadde nok jeg også blitt sur. Hvis ikke det er noen spesiell grunn til at mannen din har invitert ham, som at han bare er i byen den kvelden og det er muligheten de har til å treffes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...