Gjest Veldig sparsom mens Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Jeg er nå 40 og det siste året har mensen minket betraktelig. Før hadde jeg den i ca 5 dager, men med helt levelige mengder Så har det, gjerne annenhver måned kommet mens som totalt varer kanskje to dager. Og i steden for rødt blod så kommer det veldig kjappt brun ettermensutflod. Samtidig så virker det som at de dagene det er blod så er det svært lite blod men heller mer "vann" Nå fikk jeg litt brunlig blod i går og trodde mensen var i gang, men jeg har omtrent ikke hatt en dråpe etterpå. Fant tre, fire brunlige dråper i bindet i dag morres. Det er det. Men mensen er særdeles pungtlig, den kommer alltid når den skal og slik har den alltid vært. Jeg kan ikke ha begynt på overgangsalderen da, når mens er så pungtlig? For første tegnet på det er vel at mensen blir sjeldnere, uteblit ol? Er det vanlig at mensen begrenser seg slik når vi blir såpass voksne som jeg er nå? Andre forandringer er: fryser veldig, men har egentlig alltid vært frossen. Kan være varmere på nettene men har ikke hetetokter. Har hatt påvist grove celleforandringer i underlivet, men dette var utvendig og er borte/under kontroll., Erfaringer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/320434-kortere-og-mindre-mens/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Det kan være begynnende overgangsalder, men det kan også normalisere seg igjen. Det er ikke uvanlig med noen små hormonstyrte forstyrrelser allerede rundt 40. Overgangsalderen trenger absolutt ikke starte med uteblitt eller sjeldnere mens, såvidt jeg har forstått. Det kan godt øke i stedet... Jeg har inntrykk av at det meste er normalt og at det kan være "unntakstilstand" i årevis inntil mensen stopper. Jeg er litt misunnelig på deg - jeg er snart 50 og har heller litt hyppigere mens enn før hvis jeg skal påberope meg noen forandring i det hele tatt. Jeg kommer til å blø til jeg er 60 minst hvis dette fortsetter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/320434-kortere-og-mindre-mens/#findComment-2645557 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Veldig sparsom mens Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Det kan være begynnende overgangsalder, men det kan også normalisere seg igjen. Det er ikke uvanlig med noen små hormonstyrte forstyrrelser allerede rundt 40. Overgangsalderen trenger absolutt ikke starte med uteblitt eller sjeldnere mens, såvidt jeg har forstått. Det kan godt øke i stedet... Jeg har inntrykk av at det meste er normalt og at det kan være "unntakstilstand" i årevis inntil mensen stopper. Jeg er litt misunnelig på deg - jeg er snart 50 og har heller litt hyppigere mens enn før hvis jeg skal påberope meg noen forandring i det hele tatt. Jeg kommer til å blø til jeg er 60 minst hvis dette fortsetter. Takk for svar laban. Jeg hadde kun plagsom mens (i mengde og med smerte) når jeg var veldig ung. Har hatt fullt levelig mens i oppvekst og som voksen, men det har i allefall vært en "normal" mens og som har vart i opptil fem dager. Men utrolig pungtlig da, har alltid visst når mensen kom, om jeg brukte p.piller eller ikke. Derfor har jeg også forstått graviditetene mine også med en gang. Men det er nå den siste tiden at jeg bare blør en dag og smådrypper dag to, og ikke blør jeg særlig den første dagene heller. Så kan jeg ha hatt en littegranne mer menslignende erfaring annenhver måned, regner med at det er forskjell på egglederne. Men dette blir altså mer og mer sparsomt, har ingen følelse av at dette skal ta seg opp igjen. Det er jo veldig deilig med så lite mens da, det er jo aldri problemer med pentøy, sex ol. Men det er en rar følelse å vite at kroppen kanskje gjør seg klar til å slutte med produsering av barn Jeg har jo liksom valgt det selv for et par år siden men endog Beklagelig at du sliter slik da, men om forandringene kan gå begge veier så får du bare håpe på at din mens skal roe seg om ikke så altfor lenge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/320434-kortere-og-mindre-mens/#findComment-2645568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Takk for svar laban. Jeg hadde kun plagsom mens (i mengde og med smerte) når jeg var veldig ung. Har hatt fullt levelig mens i oppvekst og som voksen, men det har i allefall vært en "normal" mens og som har vart i opptil fem dager. Men utrolig pungtlig da, har alltid visst når mensen kom, om jeg brukte p.piller eller ikke. Derfor har jeg også forstått graviditetene mine også med en gang. Men det er nå den siste tiden at jeg bare blør en dag og smådrypper dag to, og ikke blør jeg særlig den første dagene heller. Så kan jeg ha hatt en littegranne mer menslignende erfaring annenhver måned, regner med at det er forskjell på egglederne. Men dette blir altså mer og mer sparsomt, har ingen følelse av at dette skal ta seg opp igjen. Det er jo veldig deilig med så lite mens da, det er jo aldri problemer med pentøy, sex ol. Men det er en rar følelse å vite at kroppen kanskje gjør seg klar til å slutte med produsering av barn Jeg har jo liksom valgt det selv for et par år siden men endog Beklagelig at du sliter slik da, men om forandringene kan gå begge veier så får du bare håpe på at din mens skal roe seg om ikke så altfor lenge. Jeg har ingen smerter eller andre problemer med det egentlig, synes bare det holder nå, og at den ikke trenger å komme _oftere_ enn før. Jeg har hatt mensen siden jeg var 11 år og synes vel det kan være nok... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/320434-kortere-og-mindre-mens/#findComment-2645576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Veldig sparsom mens Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Jeg har ingen smerter eller andre problemer med det egentlig, synes bare det holder nå, og at den ikke trenger å komme _oftere_ enn før. Jeg har hatt mensen siden jeg var 11 år og synes vel det kan være nok... Skjønner deg godt. Kjenner damer som har følt de har måttet operere seg for å slippe "konstant mens" Det blir noen år med mens i løpet av et liv, ja. Selv fikk jeg den på bursdagen min, da jeg ble 13 Men det er rart også, å gå gjennom den prosessen det er når kroppen sier fra at den ikke ønsker å være fruktbar lenger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/320434-kortere-og-mindre-mens/#findComment-2645590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.