Gjest MegT Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Hei. Jeg er en jente på 23 år, som har i løpet av det siste året hatt 2 MA og 1 SA. Hvorfor blir jeg gravid, men greier ikke holde på barnet? Mistet alle i ca uke 5-6. Hva kan være årsaken til at kroppen min ikke greier holde på fosteret lenger enn til uke 6? Jeg er ellers aktiv og frisk. De gangen jeg hadde MA (sist for fem uker siden), har det kommet en liten blødning etter samleie, og deretter fortsette å blø, samt mistet symptomer etter å ha blødd i en 4-6 dager. Kan det skyldes samleiet, eller er det bare tilfeldig at blødningen kom da? Da jeg hadde SA kom alt plutsetlig, magesmerter samt en kraftig blødning. Dette skjedde ikke i forbindelse med samleie. Nå er det som jeg skrev tidligere fem uker siden jeg hadde en MA, og jeg har fremdeles ikke fått menstruasjon. Har ikke hatt utskrapning på noen som følge på noen. Kan jeg fremdeles teste positivt om jeg tar en ny graviditetstest? Jeg og samboeren min ønsker oss barn, og blir så glad når vi tester positivt, og skuffelsen er stor når jeg mister. Er så redd for å miste på nytt igjen neste gang jeg blir gravid. Er det noe som kan forhindre MA/SA? Har vanskelig for å tro at det kunne vært noe feil med fosteret 3 ganger etter hverandre. Jeg har ingen barn fra før. Jeg er ikke overvektig og heller ikke syltynn, er helt vanlig. 160cm høy og 55 kg. Mvh meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/320490-masa-gjentatte-ganger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Når du har hatt MA/SA tre ganger på rad, særlig siden du er så ung, syns jeg du skal bli utredet for dette hos gynekolog. Be fastlegen om en henvisning til gynekolog. Lykke til videre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/320490-masa-gjentatte-ganger/#findComment-2659260 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.