Gå til innhold

Eksem vinterstid

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei! mann 40 som sliter med eksem. har i alle år hatt problemer med eksem vinterstid. Eksemen befinner seg rundt øynene(mest plagsom), hals,fingre/hender og skrittet. Huden sprekker under øreflippene. Har en følse av at jeg er ekstremt sensetiv når problemene oppstår. Må kaste alt av tepper ol ut av huset. Ull og flis reagerer jeg kraftig på. Det må vel tas med at jeg også sliter litt med pollenallergi sommerstid. Dette til sammen forteller deg vel kansje at jeg sliter allerede med hengende øyelokk. Vet ikke om det har noen rellevanse å fortelle at jeg også har litt problemer med lettere reaumatisme. dvs finger ledd og tær som til stadighet stivner (betente). noen vidunderkur forventer jeg ikke finnes for disse problemene men vet sol og sommer gjør underverker. Nå er jo situasjonen min slik at jeg verken har råd eller tid til å befinne meg på solkysten hver vinter så da lurer jeg på om det er noe jeg kan gjøre for å bli mindre utsatt? noe forebyggende jeg kan gjøre? Vil helst ikke bruke for mye av kortison krem da jeg vet huden bare blir tynnere av det og øynenen mine bare kommer til å henge enda litt mer når angrepet er over.. Må innrømme jeg er rimelig opgitt av situasjonen nå. har henvisning til hudlege men får ikke time før i februar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/320503-eksem-vinterstid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...