Gå til innhold

Negative tester, men likevel gravid ????

Anbefalte innlegg

Sist jeg var gravid var både apotekets og legens test negativ, to ganger hver, likevel følte jeg at jeg var gravid. Kvalme om morgen, vondt i brystene, tisset ofte, og "vondt" nederst i magen. Jeg ble til slutt sendt til indre ultralyd, og da var jeg allerede snart ni uker på vei.

Nå føler jeg det helt likt. men testene jeg har tatt hos legen og for meg selv er negative. Jeg lurer på går det an å få bekreftet at man er gravid ved å ta en blodprøve ? Kan man måle HCG-nivået helt nøyaktig da. Hva skal det ligge på hvis man er gravid. Jeg vet jo at det kan være lavt nivå hvis man er veldig "tidlig" på vei, kan man likevel se om man er gravid ?

Takknemmelig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32053-negative-tester-men-likevel-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Ingrid,

en blodprøve av Hcg-nivået vil vise om du er gravid. Hcg-nivået stiger sterkt i begynnelsen av graviditeten og hvor høy den skal/bør være er avhengig av på hvilken dag etter befruktning du tester.

Jeg synes du skulle be legen din om å få ta blodprøve.

Lykke til!

Hilsen

Åsa Prebensen, Jordmor

Om du har gått flera veckor över tiden med mensen, så borde man se en evt graviditet via ultraljud. Det går också att ta ett blodprov, för att se om ditt hcg nivå är förhöjt. Ta kontakt med din doktor igen om inte mensen har kommit inom några dagar. Lycka till!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...