Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er i uke 37:4 og har vært hos legen i dag. Han sa at alt så bra ut, men da jeg kom ut fra legekontoret så jeg at i rubrikken for urin , hvor det hele tiden har blitt markert en minus for ingen unormale funn nå var skrevet leukocytter 3+. Slik jeg har forstått det kan dette tyde på en urinveisinfeksjon. Jeg fyker veldig ofte på toalettet for tiden, men det har jeg egentlig gjort i noen uker nå og forrige gang hos legen (1 uke siden) var det normal urinprøve selv om jeg også da var ofte på toalettet. Jeg har ikke vondt når jeg tisser og urinen er ikke misfarget, symptomer jeg ellers har hatt når jeg har hatt urinveisinfeksjon før graviditeten. Er det noen grunn til uro?

PÅ forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32056-jordmor-leukocytterurin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg var til kontroll hos legen i går, og fikk det samme som deg. Leukocytter +3. Han sa jeg hadde urinveisinfeksjon, noe jeg måtte ta antibiotika for å bli kvitt. Jeg sa at jeg ikke kjenner at jeg har det, for jeg pleier å ha det tre-fire ganger i året, og hver gang kan jeg bare 'drikke' det bort. Men han sa det var annerledes når man var gravid, for det kunne så fort bli nyrebekkenbetennelse - noe man _helst_ ikke bør få da.

Så ring legen din igjen og spør - hvis han sier nei at det ikke er noe å bekymre seg for, ring jordmor eller en annen lege.

Klem fra Kreativia 37+6

Åsa Prebensen, Jordmor

En riklig utflod kan ge utslag på leucocyter i urinen. Om du inte har några andra symptom än att du går ofta på toaletten,(som du ju gjör annars också under graviditeten) så tror jag inte att du har någon urinvägsinfektion. Sveda när man kissar är ett vanligt symptom, som i undantagsfall kan saknas. jag tycker inte att du skall oroa dig över detta, utan vänta tills nästa kontroll för att gjöra en ny undersökning. Skulle du få symptom på urinvägsinfektion, måste du kontakta din doktor för en behandling. Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...