Gå til innhold

Klær til rullestol - Får man det fra HMS?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått meg manuell rullestol. Fant fort ut at det blir veldig kaldt og ikke minst vått å sitte i denne når det er dårlig vær ute.

Jeg har sett på Regnkep og kjørepose og lurer på om dette er noe man kan få fra hjelpemiddelsentralen eller om dette er noe man må kjøpe selv uten økonomisk støtte?

Noen som har erfaringer å dele?

Fortsetter under...

• 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
dobby1365381209

hei

du tar bare kontakt med din ergoterapaut i kommunen, så søker hun eller han for deg i forhold til hva du har behov for. jeg er selv rullestol bruker og også råd og veileder innen dette. så er det mer du lurer på svarer jeg gjerne på det du måtte lure på. husk du kan søke brukerpass via hjelpemiddelsentralen. dette er ett pass som gjør det lettere for deg om du skulle ha behov for reprasjoner eller bytte. da kan du ordne mye selv uten og måtte gå via din ergoterapaut.

Gjest ergoterapeut

hei

du tar bare kontakt med din ergoterapaut i kommunen, så søker hun eller han for deg i forhold til hva du har behov for. jeg er selv rullestol bruker og også råd og veileder innen dette. så er det mer du lurer på svarer jeg gjerne på det du måtte lure på. husk du kan søke brukerpass via hjelpemiddelsentralen. dette er ett pass som gjør det lettere for deg om du skulle ha behov for reprasjoner eller bytte. da kan du ordne mye selv uten og måtte gå via din ergoterapaut.

ergoterapaut, men ergoterapeut.

Annonse

dobby1365381209

ergoterapaut, men ergoterapeut.

du kan få stol for ditt forbruk, til og med putan i stolen din kan du få syd i forhold til ditt bruk. æ har fløtta no, så uten nett fram te 02.03.09. det viktikste e vel at du for en stol som e tilrettelaga te dæ og passer til de formålan du skal ha den te, og te kan du få. om stolan e så pene har liten betydning.. æ bruker mest manuell stol.. og formet den som æ vil ha den med all fasiliteta æ vil. sliter du med å få dette igjen om, finnes det som sakt hjelp til dette. men du må jo ville ha denne type bistand selv.

du kan få stol for ditt forbruk, til og med putan i stolen din kan du få syd i forhold til ditt bruk. æ har fløtta no, så uten nett fram te 02.03.09. det viktikste e vel at du for en stol som e tilrettelaga te dæ og passer til de formålan du skal ha den te, og te kan du få. om stolan e så pene har liten betydning.. æ bruker mest manuell stol.. og formet den som æ vil ha den med all fasiliteta æ vil. sliter du med å få dette igjen om, finnes det som sakt hjelp til dette. men du må jo ville ha denne type bistand selv.

Nå har jeg diskutert akkurat dette på et annet forum og alle damer synes det er viktig at stolen er kul. Mener du at utseende ikke er viktig? Nesten alle satte det at stolen var stilig på første plass av hva de ønsket.

• 3 uker senere...
Gjest høstløv

Nå har jeg diskutert akkurat dette på et annet forum og alle damer synes det er viktig at stolen er kul. Mener du at utseende ikke er viktig? Nesten alle satte det at stolen var stilig på første plass av hva de ønsket.

Jeg synes at det er viktigst at stolen er liten og nett, og lett å kjøre.

Gjest høstløv

Det regnet jeg stort sett som en selvfølge, mine har veid rundt 7 kg ;o)

Min veier ca 15 kg, men det er en kryssrammestol, og jeg har armlener ogskjermer til klesbeskyttelse, samt håndtak for ledsager, jeg greier ikke å kjøre stolen selv.

Dessuten synes jeg at stolen skal være mest mulig neutral.

Min veier ca 15 kg, men det er en kryssrammestol, og jeg har armlener ogskjermer til klesbeskyttelse, samt håndtak for ledsager, jeg greier ikke å kjøre stolen selv.

Dessuten synes jeg at stolen skal være mest mulig neutral.

Da spørs det om du hadde likt min nye ;o) Den er lilla og med en J3 rygg så den er god å sitte i for nå er jeg lei av stoler med vond, lav rygg. Men jeg har to helt svarte hjemme med lav rygg. Og så har jeg ikke noe ekstra annet en bremser og klesbeskytter.

Knis, jeg kaller det lårbeskytter for den er bare 34 cm i bredden, men da klarer jeg å komme gjennom en 60cm bred dør uten problemer. Og det er viktig for meg slik at jeg kommer inn i butikker og kafeer der jeg bor

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...