Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann! Har etter mitt tredje svangerskap (jenta er no 6 mnd), hatt meir eller mindre konstante smerter i eine foten. Eg klarer ikkje seie akkurat kvar smerta sit, nokre gonger kjennest det ut som det er i kneet, andre gonger på utsida av hofta og somme tider nedover leggen. Aldri alle plassane på ein gong. Når eg har det på det verste, så finn eg aldri ei komfortabel stilling for foten. Smerten er ikkje sånn intens og uthaldande, meir plagsom og litt hemmande. Når eg går, så kjenner eg ikkje så mykje etter ei lita stund, men går eg langt nok, kjem det sigande på og etter eg har sett meg ned, verker eg. Eg spurte legen min, og han sa det var belastninga etter graviditeten som gjorde det. Men det skulle vel begynne å avta no eit halvt år etter? Har ein far som har vore veldig plaga av isjias. Kan det vere noko slikt Kva skal eg gjere for å finne ut av dette? Orkar ikkje gå slik over lengre tid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/320706-vond-fot/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du hadde bekkenløsning i siste svangerskap kan det være at leddbåndene fortsatt er litt slarkete og at det skal lite til før de blir overbelastet.

Det kan også være isjasnerven som ligger litt i klem. Be legen ta noen nevologiske funksjonstester på deg, da kan han evt fastslå at det er isjas. Blir du ikke bedre kan det være en ide med MR undersøkelse av korsrygg og bekkenledd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/320706-vond-fot/#findComment-2648964
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...