Gå til innhold

Eksen lukter alkohol sammen med barna

Anbefalte innlegg

Gjest nei ikke i dag nei

ER DETTE OK:

- at han glemmer en avtale vi har gjort både lang tid i forveien OG dagen før?

- jeg minner ham på det, og han sier, ok, barna kan komme kl sånn-og-sånn (formiddag)

- når vi kommer dit er han ikke hjemme, men slektninger tar i mot (han og de bor i samme hus)

- han er høyst sannsynlig i seng med ei dame han traff da han var på fest hele natta før (vet dette ganske sikkert). Jeg havner i klemma.

- møtte han langt utpå ettermiddagen, han STINKET alkohol

Dette har hendt flere ganger før.

Må legge til at han virker utrolig snill og grei, en sånn som alle får sympati for. Han har også hjulpet meg så langt han kan, problemet er at han absolutt ikke er til å stole på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/320802-eksen-lukter-alkohol-sammen-med-barna/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sendte visst denne av gårde litt fort. Presiseringer:

havnet i klemma da jeg skulle levere ungene. Da han luktet alko var han m ungene.

Klart det ikke er akseptabelt. Menn er i gjennomsnitt mye mer umodne når det kommer til ansvar. Også når det kommer til barna ser det desverre ut til (Heldigvis gjelder det ikke alle).

Men ekskjæresten min derimot, var også sånn og det bedret seg desverre ikke før langt uti 30-årene. Jeg er 7 år yngre enn ham, men følte allikevel at jeg hadde et ekstra barn (tenåring) jeg stadig måtte kjefte på og rettlede.

At han forbedret seg, skyldes nok mye at han fikk seg ny kjekk ansvarsfull samboer med egne barn. Hun dro ham nok litt i ørene..

Det eneste du kan gjøre er å ta opp temaet med ham. Antagelig må du ta det opp gang på gang, noe som kan være utrolig energikrevende og ikke minst frustrerende. Trist at noe sånn skal ødelegge for samarbeidet og muligheten for å kunne bevare et godt vennskap til eksen sin, men du kommer nok ikke utenom.

Gjest nei ikke i dag nei

Klart det ikke er akseptabelt. Menn er i gjennomsnitt mye mer umodne når det kommer til ansvar. Også når det kommer til barna ser det desverre ut til (Heldigvis gjelder det ikke alle).

Men ekskjæresten min derimot, var også sånn og det bedret seg desverre ikke før langt uti 30-årene. Jeg er 7 år yngre enn ham, men følte allikevel at jeg hadde et ekstra barn (tenåring) jeg stadig måtte kjefte på og rettlede.

At han forbedret seg, skyldes nok mye at han fikk seg ny kjekk ansvarsfull samboer med egne barn. Hun dro ham nok litt i ørene..

Det eneste du kan gjøre er å ta opp temaet med ham. Antagelig må du ta det opp gang på gang, noe som kan være utrolig energikrevende og ikke minst frustrerende. Trist at noe sånn skal ødelegge for samarbeidet og muligheten for å kunne bevare et godt vennskap til eksen sin, men du kommer nok ikke utenom.

Han er cirka 10år eldre enn det du skriver om, og dette har vært et tema leeeenge. Ettersom han ga blaffen i meg i ekteskapet begynte han å gi blaffen i å holde løfter også, og å snakke med ham om dette har vært som å snakke til veggen.

Nå mens vi er separert har det tatt helt av, han lever vel ut ungkarsfantasiene sine...?! Førtiårskrise???

Og i kveld er han ute på noe, skulle ikke forundre meg om han havner på byen og stinker sprit hele julaften, som om den ikke er vanskelig nok fra før!

Men som sagt - å be ham la være er som å pisse i motvind.

Han er cirka 10år eldre enn det du skriver om, og dette har vært et tema leeeenge. Ettersom han ga blaffen i meg i ekteskapet begynte han å gi blaffen i å holde løfter også, og å snakke med ham om dette har vært som å snakke til veggen.

Nå mens vi er separert har det tatt helt av, han lever vel ut ungkarsfantasiene sine...?! Førtiårskrise???

Og i kveld er han ute på noe, skulle ikke forundre meg om han havner på byen og stinker sprit hele julaften, som om den ikke er vanskelig nok fra før!

Men som sagt - å be ham la være er som å pisse i motvind.

Uff ja, noen menn blir bare aldri modne. Og enkelte er jo modne i starten av forholdet, flinke med barna og alt det der. Helt de plutselig regenerer og blir svært umodne ( den berømte midtlivskrisa ja) og oppfører seg som forvokste drittunger/tenåringer. Man kjenner jo flere eksempler på det. Vet ikke helt hva som er verst jeg. Trist er det ihvertfall

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...