Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei dr. Moen,

Jeg er i dag 3 dager på overtid mht. til mensen. Jeg sluttet på p-pillen for 4 måneder siden, da min kommende mann og jeg skal begynne prøving om i september (da gifter vi oss). Etter det begynte mensen å komme som den skulle, hver 28. dag.

Så skjedde det noe rart siste mensen. Jeg hadde første dag i siste mens 24. juni. Hadde den i 3 dager (det er helt vanlig), så stoppet det, som også er vanlig. Den 29. juni kom den igjen og varte i 3 dager. Jeg var veldig forundret på det. Uansett beregnet jeg eggløsning til 14 dager etter 24. juni, altså rundt 7-8. juli. Samboer og jeg brukte da kondom i disse dagene. Så den 12. juli hadde vi ubeskyttet sex.

Her sitter jeg (etter beregning) 3 dager på overtid. Har tatt grav. test, og den er negativ. Hva er galt her nå? Hvorfor hadde jeg mensen i to omganger siste syklus, har jeg da hatt eggløsning to ganger med 3 dagers mellomrom eller noe?

Og når skulle jeg ha beregnet min siste eggløsning 7-8. juli eller fra den 12-13. juli??

Jeg har nå blitt litt bekymret ang. uteblitt mens, fordi jeg vet ikke hva som er galt. Begynte å bekymre meg i går kveld, slik at det kan ikke være psyk. årsaker til at mensen ikke kom på søndag som den skulle.

Jo, jeg hadde fra den 15. juli voldsomme mensensmerter i rygg og mage, i 3 dager, 2-3 ganger om dagen som varte i ca. 10 minutter. Pga. det så regnet jeg med at mensen kom i helgen. På torsdag begynte jeg å få ømme bryster, i helgen var det kraftig, nå har det avtatt. Jeg skjønner ingenting, hvorfor kommer ikke denne mensen..???

Beklager at det ble litt langt, men jeg måtte forklare litt bakgrunn. Hvis det er en logisk forklaring på dette så svarer du meg vel, hvis ikke det er en logisk forklaring, svarer du sikkert allikvel, men da får jeg også gå til legen.

Ha en fin dag.

Hilsen

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...