Gå til innhold

Sår i navelen, skorpe på...

Anbefalte innlegg

Jeg har en god stund hatt endel skorpe i navelen min. Først trodde jeg det var møkk el, men jeg dusjer jo hver dag så det kan jo ikke være det...

I dag ble jeg sittende og pirke det bort og nå svir det som bare rakkern, er sår der og...

Er dette normalt og hva kommer det ev av??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321005-s%C3%A5r-i-navelen-skorpe-p%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pass deg! Hvis navelen rakner, så risikerer du at alt annet rakner også...

Vet ikke hva det er, men det kan være at ei bukse el har laga et gnagsår som ikke gror så lett. Forsøk å bruke klær som ikke tirrer såret, så går det kanskje over. Det er neppe noe farlig.

Pass deg! Hvis navelen rakner, så risikerer du at alt annet rakner også...

Vet ikke hva det er, men det kan være at ei bukse el har laga et gnagsår som ikke gror så lett. Forsøk å bruke klær som ikke tirrer såret, så går det kanskje over. Det er neppe noe farlig.

''Pass deg! Hvis navelen rakner, så risikerer du at alt annet rakner også...''

Mener du at navlen er pluggen, og hvis den løsner så vil alt bare fosse ut?

''Pass deg! Hvis navelen rakner, så risikerer du at alt annet rakner også...''

Mener du at navlen er pluggen, og hvis den løsner så vil alt bare fosse ut?

Nei, mer som en løs trådende, og om man trekker i den så rakner alt! Det er jo tross alt i navelen at de løse endene ble festa da vi ble født.

Som tips til trådstarter, så smøres navlene til nyfødte med et apotekpreparat for å holde det rent/hjelpe helingsprosessen. Det kan jo være et alternativ hvis det gror langsomt.

Nei, mer som en løs trådende, og om man trekker i den så rakner alt! Det er jo tross alt i navelen at de løse endene ble festa da vi ble født.

Som tips til trådstarter, så smøres navlene til nyfødte med et apotekpreparat for å holde det rent/hjelpe helingsprosessen. Det kan jo være et alternativ hvis det gror langsomt.

''Nei, mer som en løs trådende, og om man trekker i den så rakner alt! Det er jo tross alt i navelen at de løse endene ble festa da vi ble født.''

Tuller du?? *iiiiiiik*

''Nei, mer som en løs trådende, og om man trekker i den så rakner alt! Det er jo tross alt i navelen at de løse endene ble festa da vi ble født.''

Tuller du?? *iiiiiiik*

Nei! [rister på hodet]

Det er _helt_ sant, altså. Det er derfor ungene får beskjed om at de ikke skal pille seg i navelen.

Annonse

Nei! [rister på hodet]

Det er _helt_ sant, altså. Det er derfor ungene får beskjed om at de ikke skal pille seg i navelen.

Mine unger har aldri fått beskjed om det, og de har heldigvis aldri rakna heller *gulp*

Når jeg tenker etter, så tror jeg ikke VG har meldt om noen som har rakna pga navlepilling? Døh...Du tuller?! Ikke sant? *ser bedende på bikku*

Mine unger har aldri fått beskjed om det, og de har heldigvis aldri rakna heller *gulp*

Når jeg tenker etter, så tror jeg ikke VG har meldt om noen som har rakna pga navlepilling? Døh...Du tuller?! Ikke sant? *ser bedende på bikku*

For å ikke ødelegge julenatta for deg, så kan jeg jo tilstå at jeg overdriver en smule. Og dikter litt attpå. Men jeg har alltid hatt respekt for den mystiske navelen. Tenk om... Uæææh!

For å ikke ødelegge julenatta for deg, så kan jeg jo tilstå at jeg overdriver en smule. Og dikter litt attpå. Men jeg har alltid hatt respekt for den mystiske navelen. Tenk om... Uæææh!

Du skal iallefall ha honnør for at du nesten klarte å lure meg ;-)

Er glad jeg kan sove godt i natt ;-P

(men jeg tror ikke jeg tør å pirke i navlen min mer...)

Du skal iallefall ha honnør for at du nesten klarte å lure meg ;-)

Er glad jeg kan sove godt i natt ;-P

(men jeg tror ikke jeg tør å pirke i navlen min mer...)

LOL

Hva angår navelpirking, så har jeg funnet ut at det er ikke noe stort offer å la det være :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...