Gå til innhold

1 av 3 menn er utro

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om det er gjort noen undersøkelser på hvor det begås mest utroskap, men jeg ser ikke at det skulle være noe vanskeligere å ha sex med noen i høyet på en bøgdefest og holde tett og det enn det er å bli med noen hjem en natt feks i Oslo.

Snakker du om utroskap over tid, så er nok den kanskje vanskeligere på et lite sted. Vel og merke hvis du er utro med noen derfra og ikke velger en elsker/elskerinne som bor et annet sted. Da er det veldig enkelt å holde det skjult.

Jo, igrunnen enig i det.

Vi har hatt låvefest, men har heldigvis ikke høy man kan gjemme seg i. *skuler bort på det mørke grisefjøset*

Fortsetter under...

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

14

• Dorthe

4

• Faure

4

• AAA

2

Mest aktive i denne tråden

Det er sant. Men du er vel enig i at det er vanskeligere å være utro i gjennomsiktige miljøer? Her jeg bor kjenner "alle" hverandre. De to jeg kjenner som har vært utro, blei ferska etter rykter...

Men alle de du kjenner som ikke har blitt ferska da som du ikke vet om?

Gjest Kjenner til det

''Han jeg har nå og har hatt i en del år er ikke typen til å være utro''

Det er det flere som har sagt... Jeg tror at i den riktige anledningen kan hvem som helst være utro. Min eks og en venninnes eks var også "ikke typen til å være utro", men det stemte ikke, gitt.

Det er klart vi ikke har noen garantier for noe.

Men han er en meget spesiell type og hans person, syn og måte å leve på sier meg at han nok ikke er den første til å være utro i allefall.

For å si det sånn, vi skal aldri si aldri og aldri si alltid ;) Men i den grad jeg kan stole på ham at han ikke gjør noe slik, gjør jeg.

Det er sant. Men du er vel enig i at det er vanskeligere å være utro i gjennomsiktige miljøer? Her jeg bor kjenner "alle" hverandre. De to jeg kjenner som har vært utro, blei ferska etter rykter...

Men også på mindre steder hender det seg vel at folk reiser på utenbys seminarer? Evt at de roter med en gift person på jobben som har like stor interesse som den andre i å holde dette hemmelig?

Dessuten: Artikkelen snakker ikke bare om dem som er vedvarende utro, også dem som har hatt en engangsgreie. Det skulle vel ikke være så vanskelig å skjule...

Annonse

Jeg er ikke typen til å være utro, og sleip er jeg heller ikke. Mannen min er heldigvis lik meg sånn. Man kan ikke gå rundt og tro at ens kjæreste/ektefelle vil komme til å være utro. Jeg stoler på ham til det motsatte er bevist. I motsatt fall er ikke forholdet vårt liv laga allikevel ;-)

''Man kan ikke gå rundt og tro at ens kjæreste/ektefelle vil komme til å være utro. Jeg stoler på ham til det motsatte er bevist. I motsatt fall er ikke forholdet vårt liv laga allikevel ;-)''

Enig i det.

Men også på mindre steder hender det seg vel at folk reiser på utenbys seminarer? Evt at de roter med en gift person på jobben som har like stor interesse som den andre i å holde dette hemmelig?

Dessuten: Artikkelen snakker ikke bare om dem som er vedvarende utro, også dem som har hatt en engangsgreie. Det skulle vel ikke være så vanskelig å skjule...

Jo, jeg vil tro det er større sjanse for at slikt skjer utenbys når man ellers bor i et gjennomsiktig miljø. Allikevel kan jeg ikke tro at det er fullt så mange som dette som er utro? Er undersøkelsen representativ for _hele_ Norges befolkning, i alle aldre (voksen alder) etc.? I så fall synes jeg det er fryktelig tragisk...

Gjest Kvinne i 30 årene

Jeg er en av mange kvinner som har vært utro.. Vi er like gode der, ja.. og ikke noe å hause opp som den største forbrytelsen i verden heller... Man er alltid to i et ekteskap, og ikke alle partnere prøver å gjøre noe for at utroskap ikke skal skje.

Annonse

Jo, jeg vil tro det er større sjanse for at slikt skjer utenbys når man ellers bor i et gjennomsiktig miljø. Allikevel kan jeg ikke tro at det er fullt så mange som dette som er utro? Er undersøkelsen representativ for _hele_ Norges befolkning, i alle aldre (voksen alder) etc.? I så fall synes jeg det er fryktelig tragisk...

Jeg leste artikkelen i papirutgaven (for en gangs skyld), og etter hva jeg forstod gjaldt det en webbasert undersøkelse, og Bente Træen sa at man måtte ta høyde for at dette kan bety at personutvalget er noe annerledes enn i tidligere undersøkelser, som har gitt lavere tall.

Selvsagt, men jeg tviler sterkt på at ti av tredve venner har vært utro ;)

De (få) gangene jeg har hørt om utroskap blant våre venner, har jeg _alltid_ blitt sjokkert! Jeg har _aldri_ tenkt at "ja, han der er jeg ikke overrasket over har sine svin på skogen, nei..."

Eg tror faktisk at det er flere kvinner enn menn som er utro, men som sagt det er bare noe eg tror.

Det er ikke mitt inntrykk, men jeg vet jo svært lite om dette, da.

Men artikkelen var først og fremst fokusert på dem som en eller annen gang hadde vært utro i sitt _nåværende_ forhold; ikke dem som hadde vært det en gang i livet.

Jeg innbiller meg at tilfeldige sidesprang er noe menn lettere gjør enn kvinner, mens det kanskje er mer likt når det gjelder forhold over tid som innebærer større eller mindre grad av forelskelse?

Det er ikke mitt inntrykk, men jeg vet jo svært lite om dette, da.

Men artikkelen var først og fremst fokusert på dem som en eller annen gang hadde vært utro i sitt _nåværende_ forhold; ikke dem som hadde vært det en gang i livet.

Jeg innbiller meg at tilfeldige sidesprang er noe menn lettere gjør enn kvinner, mens det kanskje er mer likt når det gjelder forhold over tid som innebærer større eller mindre grad av forelskelse?

Eg vet lite om det også, men det er bare et inntrykk eg har fått utifra lokale forhold. :)

Eg mener at det er mye lettere for ei dame og "få seg et tilfeldig nummer" på byen o.l. om det er ønskelig, en det er for menn.

Noen av mine kvinnelige venner/bekjente har også bekreftet det, at det alltids er "noen" som er parat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...