Gjest Skarlagensfeber Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Lørdag før jul var sambo og jeg i bursdag hos en liten gutt. Han (og broren) gikk på antibiotika pga streptokokker. Vet ikke hvor lenge de hadde gått på antibiotika, men antar de ikke hadde gått lenge nok... 1. dag jul måtte minsten min på legevakta. Han hadde bronkitt og begynnende skarlagensfeber. Eldstemann har vært forkjølet, men uten noe store problemer. Jeg er forkjølet, tett og jævlig, sår hals, men ikke utslett. Gubben og frøkna er friske. Skaralagensfeber er som kjent veldig smittsomt. Og man kan gå med streptokokkene i seg uten å få symptomer. Så... Hva gjør man? Minsten går på antibiotika, og skal være smittefri nå. Kunne tenkt meg "kollektiv-testing", da det er barn der vi skal være nyttårsaften. Men... Legen har stengt i jula, og man bruker vel ikke opp plassen på legevakta bare for å sjekke? Bør vi holde oss hjemme på nyttårsaften? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321028-skarlagensfeber/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.