Gå til innhold

Få tilbake troen på seg selv!

Anbefalte innlegg

Gjest utslått

Jeg har nettopp reist fra min kone. Vårt ekteskap er over etter ca 3 år. Dette har vært 3 år med konflikter nærmest hele tiden. Jeg er nå total nedkjørt både fysisk og psykisk etter disse årene. Jeg har følt at det jeg har gjort har vært for dårlig på alle plan. Det være seg alt fra hagearbeid til senga. Under de endeløse kranglene våre har hun forsøkt å dra meg ned i driten og bevisst gitt meg en masse skyldfølelse.

Jeg trenger å komme meg på beina igjen, få tilbake troen på meg selv og kunne føle ro og glede igjen. Noen som har noen gode råd å komme med?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321033-f%C3%A5-tilbake-troen-p%C3%A5-seg-selv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med at du har klart å avslutte en destruktiv fase av ditt liv!

Jeg håper du er tilstrekkelig ovenpå til å komme deg ut blant folk og være deg selv på dine egne premisser. Da er sjansen større for at ting normaliseres. Noen sår vil nok alltid forbli, men forsøk å se på det som verdifull erfaring: Dit skal du ikke igjen.

Om to dager begynner et nytt år. Hvilke muligheter som venter deg der er opptil deg å arbeide mot. Det er lite som kommer uten egen innsats. Men du har kommet godt i gang ved å ta det valget du har tatt.

Lykke til!

Gjest utslått

Gratulerer med at du har klart å avslutte en destruktiv fase av ditt liv!

Jeg håper du er tilstrekkelig ovenpå til å komme deg ut blant folk og være deg selv på dine egne premisser. Da er sjansen større for at ting normaliseres. Noen sår vil nok alltid forbli, men forsøk å se på det som verdifull erfaring: Dit skal du ikke igjen.

Om to dager begynner et nytt år. Hvilke muligheter som venter deg der er opptil deg å arbeide mot. Det er lite som kommer uten egen innsats. Men du har kommet godt i gang ved å ta det valget du har tatt.

Lykke til!

Hei og takk for svar.

Jeg forsøker å komme meg ut blant folk og er heldig som har en del gode venner som støtter opp om en i en vanskelig tid. Min selvtillit har fått en alvorlig knekk etter disse årene med nærmest konstant nedrakking på min person. Selv om det er tøft akkurat nå, vet jeg at jeg har tatt en rett beslutning. Om dette hadde fortsatt, hadde jeg totalt gått til grunne.

Veldig bra at du har kommet deg vekk fra en slik person, de er "farlig" på sin måte.

Det skrittet der er det viktigste du har gort så langt, så du har allerede gjort mye for å bygge deg opp igjen.

Sørg for å få en fanden-i voldsk innstilling til verden, rett ryggen og gi rett og slett litt faen, det er sunt av og til. Ikke gjør deg liten og ussel, det er bare nedbrytende.

Gjest En til som er utslått

Hei og takk for svar.

Jeg forsøker å komme meg ut blant folk og er heldig som har en del gode venner som støtter opp om en i en vanskelig tid. Min selvtillit har fått en alvorlig knekk etter disse årene med nærmest konstant nedrakking på min person. Selv om det er tøft akkurat nå, vet jeg at jeg har tatt en rett beslutning. Om dette hadde fortsatt, hadde jeg totalt gått til grunne.

Hei! Hvis det hjelper å tenke på at det er to i samme båt, så tenk på meg! Jeg har akkurat i disse dager avsluttet et meget destruktivt forhold til en fyr som har ødelagt det meste hos meg. Jeg har stukket vekk fra han maaange ganger, men han har lokket meg tilbake gang på gang. Gradvis har livsgnisten min forsvunnet, jeg som før alltid var glad.. Denne gangen har jeg bestemt meg for å aldri mer gå tilbake til han. Jeg vet det vil bli vanskelig, men på sikt blir det bedre- det er jeg overbevist om.

Mine råd til deg er at du ikke må sette deg inne og sture, kom deg ut blant folk. Gjør noe du liker, og snakk med venner om hvordan du har/har hatt det. Det er ikke å klage å snakke med venner, det hjelper å si hvordan du har det til andre. Jeg leste en gang at kvinner kommer seg fortere til hektene etter et samlivsbrudd, fordi vi er mye flinkere til å snakke om følelsene våre til venner. Så snakk med vennene dine! Kanskje har du en god venn? en god kollega? Bruk de! En gang kan det være de som trenger deg.

Sett deg et mål, se for deg sommeren 2009, at du gjør noe du liker og at du er glad. I begynnelsen vil det sikkert være et ork, men gradvis blir det lettere og lettere. I begynnelsen tenker du sikkert på hun mange ganger i timen, deretter bare et par ganger i timen, deretter et par ganger for dagen, dernest merker du at det kan faktisk gå en hel dag uten at du har tenkt på hun..

og husk: Man må miste kysten av syne for å oppdage nytt land..

Lykke til! Vi klarer dette begge to!

Gjest utslått

Hei! Hvis det hjelper å tenke på at det er to i samme båt, så tenk på meg! Jeg har akkurat i disse dager avsluttet et meget destruktivt forhold til en fyr som har ødelagt det meste hos meg. Jeg har stukket vekk fra han maaange ganger, men han har lokket meg tilbake gang på gang. Gradvis har livsgnisten min forsvunnet, jeg som før alltid var glad.. Denne gangen har jeg bestemt meg for å aldri mer gå tilbake til han. Jeg vet det vil bli vanskelig, men på sikt blir det bedre- det er jeg overbevist om.

Mine råd til deg er at du ikke må sette deg inne og sture, kom deg ut blant folk. Gjør noe du liker, og snakk med venner om hvordan du har/har hatt det. Det er ikke å klage å snakke med venner, det hjelper å si hvordan du har det til andre. Jeg leste en gang at kvinner kommer seg fortere til hektene etter et samlivsbrudd, fordi vi er mye flinkere til å snakke om følelsene våre til venner. Så snakk med vennene dine! Kanskje har du en god venn? en god kollega? Bruk de! En gang kan det være de som trenger deg.

Sett deg et mål, se for deg sommeren 2009, at du gjør noe du liker og at du er glad. I begynnelsen vil det sikkert være et ork, men gradvis blir det lettere og lettere. I begynnelsen tenker du sikkert på hun mange ganger i timen, deretter bare et par ganger i timen, deretter et par ganger for dagen, dernest merker du at det kan faktisk gå en hel dag uten at du har tenkt på hun..

og husk: Man må miste kysten av syne for å oppdage nytt land..

Lykke til! Vi klarer dette begge to!

Hei og takk for innlegget ditt!

Det er trist å høre at du er i sammen uføret som meg, men det var godt å lese dine tanker. Ja, det er fælt akkurat nå, hun er så langt under huden på meg, men jeg har nesten latt meg selv gå til grunne pga henne.

Hvordan går det med deg, har du satt deg et mål for sommeren 2009?

Jeg håper inderlig for din del at du finner tilbake til ditt sanne jeg, det er mitt mål for det nye året!!

Annonse

Gjest En til som er utslått

Hei og takk for innlegget ditt!

Det er trist å høre at du er i sammen uføret som meg, men det var godt å lese dine tanker. Ja, det er fælt akkurat nå, hun er så langt under huden på meg, men jeg har nesten latt meg selv gå til grunne pga henne.

Hvordan går det med deg, har du satt deg et mål for sommeren 2009?

Jeg håper inderlig for din del at du finner tilbake til ditt sanne jeg, det er mitt mål for det nye året!!

Bare kjekt å kunne dele tanker.. Jeg vet hvordan det er, man prøver og prøver, har et vanvittig tankekjør og tror det er en selv det er noe gale med. Det er det ikke! Det er best å heve hodet og tenke at en fortjener så mye bedre, og at det er hans/hennes tap.. Man høster som man sår.....

Nyttårsforsettet mitt er å ikke ha kontakt med eksen min, ikke svare han på sms'er, telefon, oppsøking på døren etc. Jeg skal ikke synes synd i han når han skriver at jeg er jævlig som ikke svarer på sms.. har bestemt meg for å bli kynisk og kald mot han.. På tide å ta vare på seg selv! Målet for sommeren 2009 er å være over han, få tilbake livsgnisten og bli en glad og positiv jente igjen, som jeg en gang var.

Skal vi ha samme mål?

Gjest utslått

Bare kjekt å kunne dele tanker.. Jeg vet hvordan det er, man prøver og prøver, har et vanvittig tankekjør og tror det er en selv det er noe gale med. Det er det ikke! Det er best å heve hodet og tenke at en fortjener så mye bedre, og at det er hans/hennes tap.. Man høster som man sår.....

Nyttårsforsettet mitt er å ikke ha kontakt med eksen min, ikke svare han på sms'er, telefon, oppsøking på døren etc. Jeg skal ikke synes synd i han når han skriver at jeg er jævlig som ikke svarer på sms.. har bestemt meg for å bli kynisk og kald mot han.. På tide å ta vare på seg selv! Målet for sommeren 2009 er å være over han, få tilbake livsgnisten og bli en glad og positiv jente igjen, som jeg en gang var.

Skal vi ha samme mål?

Hei igjen

Jepp, jeg deler gjerne de målene med deg.

Vi fortjener å ha det bra og finne mennesker som vil oss vel. Derfor sender jeg deg mine beste ønsker for det nye året, og lykke til.

Dessuten hadde det vært hyggelig å høre fra deg hvordan det går.

Gjest utslått

Da er du (sannsynligvis) kvitt en psykopat, og da er du heldig, det kan heretter bare gå en vei og det er oppover!

Ps! Lykke til.

Om hun er en psykopat vet jeg ikke, men det har vært et sant helvete med beskyldinger, trakkasering og krangel jeg aldri har opplevd maken til. Hun har fraskrevet seg all skyld og bevisst gitt meg skyldfølelse for nærmest alt. Dessuten har hun ved flere anledninger gått fysisk til angrep og omtalt meg i ordelag som ikke egner seg på trykk. Det siste året har jeg gruet meg for å komme hjem fra arbeid hver dag, fordi jeg har ikke visst hva som ville møte meg....ikke rart jeg er knekt....

Om hun er en psykopat vet jeg ikke, men det har vært et sant helvete med beskyldinger, trakkasering og krangel jeg aldri har opplevd maken til. Hun har fraskrevet seg all skyld og bevisst gitt meg skyldfølelse for nærmest alt. Dessuten har hun ved flere anledninger gått fysisk til angrep og omtalt meg i ordelag som ikke egner seg på trykk. Det siste året har jeg gruet meg for å komme hjem fra arbeid hver dag, fordi jeg har ikke visst hva som ville møte meg....ikke rart jeg er knekt....

Da er hun en psykopat, ikkje noe mer å gruble over.

Lykke til!

''Jeg har følt at det jeg har gjort har vært for dårlig på alle plan. Det være seg alt fra hagearbeid til senga. Under de endeløse kranglene våre har hun forsøkt å dra meg ned i driten og bevisst gitt meg en masse skyldfølelse''

Du skriver at du _har_ følt, jeg håper du er over det og vet at det ikke er realiteten. Enkelte mennesker har ikke selvtillit nok og må rakke ned på andre for å heve seg selv.

Jeg anbefaler deg en god venn/kamerat og ev. hund som du kan snakke til på tur hver dag, du trenger å tømme deg etter tre år slik. Det psykiske og det fysiske kan få hjelp av en daglig tur med en venn og ei fin løype i naturen. Og for hver kilometer du går så er du et stykke lengre bort fra henne. Rist henne av deg, løp, syng ,lev og vær den kameraten du alltid har vært for dine venner!

Lykke til, og godt nyttår!

Gjest sjøstjerna

Veldig bra at du har kommet deg vekk fra en slik person, de er "farlig" på sin måte.

Det skrittet der er det viktigste du har gort så langt, så du har allerede gjort mye for å bygge deg opp igjen.

Sørg for å få en fanden-i voldsk innstilling til verden, rett ryggen og gi rett og slett litt faen, det er sunt av og til. Ikke gjør deg liten og ussel, det er bare nedbrytende.

''Sørg for å få en fanden-i voldsk innstilling til verden, rett ryggen og gi rett og slett litt faen, det er sunt av og til. Ikke gjør deg liten og ussel, det er bare nedbrytende.''

Høres lurt ut! Ikke bare for trådstarter men for mange andre også.

Hvordan og når klarte du få slik innstilling?

Annonse

''Sørg for å få en fanden-i voldsk innstilling til verden, rett ryggen og gi rett og slett litt faen, det er sunt av og til. Ikke gjør deg liten og ussel, det er bare nedbrytende.''

Høres lurt ut! Ikke bare for trådstarter men for mange andre også.

Hvordan og når klarte du få slik innstilling?

Vi er jo alle utsatt for ting i livet på godt og vondt, det er det svært få som slipper unna. Det kommer "bare" helt an på hvordan man takler det, det er det som er nøkkelen til om man brytes ned eller ikke.

Jeg er av typen som blir forbannet og arg i slike situasjoner som trådstarter, jeg nekter plent å la andre knekke meg, derfor bruker jeg den metoden og gir faen. Ingen andre er mer verdt enn deg selv, vi er alle likeverdige som mennesker, derfor skal man heller ikke føle seg liten. Hvis andre prøver å heve seg over deg eller på andre måter prøver å knekke deg, så skal de ikke få den gleden, da er det viktig å vise styrke og gi faen.

Å ha en gi faen holdning gjør ikke noe av og til, men selvsagt har det med hva det gjelder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...