Gjest håperpåsvar Skrevet 24. juli 2001 Del Skrevet 24. juli 2001 Jeg har ett barn, og i det svangerskapet hadde jeg hyperemesis. Jeg hadde flere sykehusinnleggelser av den grunn. Og jeg kastet opp i hele svangerskapet. Mine søstre, min mor og mormor hadde det slik også, og verst var 2 svangerskap for de alle. Spørsmålet mitt er om hvor stor sannsynligheten er for at jeg blir like dårlig i neste svangerskap. Finnes det noe statistikk for slikt. Det er snart 3 år siden jeg fikk barn hvis det skulle ha noen betydning. Har du gode råd for hva jeg evnetuelt kan gjøre for å lindre de voldsomme plagene i neste svangerskap? Jeg har lest om akupunktur, vet du om det hjelper når man er så sterkt "angrepet" ? I forrige svangerskap fikk jeg kvalmestillende tabletter som heter stemitil (tror det var det de heter..). De tok det verste av kvalmen, men jeg ble veldig trøtt av de. Vet du om det er andre som er bedre? På forhånd tusen takk for hjelpen!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32117-ekstrem-svangerskapskvalme-hyperemesis/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
nicoca Skrevet 25. juli 2001 Del Skrevet 25. juli 2001 Hei, jeg var selv til akupuntur mot sterk svangerskapskvalme i forrige uke. Jeg kom tidlig, allerede i uke 6. Fikk behandling og homopatmedisin og er faktisk blitt bedre allerede. Pga. ferie får jeg ikke tatt behandligene like tett som anbefalt. Rett før meg hadde naturterapeuten behandlet en jente som hadde ligget 6 uker på sykehus med intravenøs. Etter bare 2 behandlinger var hun betydelig bedre og kunne hun spise nærmest normalt (napoleonskake, som jo ikke høres så godt ut når man er kvalm...) Så jeg vil på det varmeste anbefale deg å forsøke akupuntur. Helst bør du få behandling før du blir gravid eller med en gang du kjenner kvalme. Da er det lettere å få gode resultater. Jeg går hos Naturterapeut Mona Thaulow på Skui i Bærum, hun har lang erfaring med behandling av ekstrem svangerskapskvalme og er også omtalt i en artikkel i Gravid (nr. 02/2001) om emnet. Lykke til! Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32117-ekstrem-svangerskapskvalme-hyperemesis/#findComment-126189 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest håperpåsvar Skrevet 25. juli 2001 Del Skrevet 25. juli 2001 Hei, jeg var selv til akupuntur mot sterk svangerskapskvalme i forrige uke. Jeg kom tidlig, allerede i uke 6. Fikk behandling og homopatmedisin og er faktisk blitt bedre allerede. Pga. ferie får jeg ikke tatt behandligene like tett som anbefalt. Rett før meg hadde naturterapeuten behandlet en jente som hadde ligget 6 uker på sykehus med intravenøs. Etter bare 2 behandlinger var hun betydelig bedre og kunne hun spise nærmest normalt (napoleonskake, som jo ikke høres så godt ut når man er kvalm...) Så jeg vil på det varmeste anbefale deg å forsøke akupuntur. Helst bør du få behandling før du blir gravid eller med en gang du kjenner kvalme. Da er det lettere å få gode resultater. Jeg går hos Naturterapeut Mona Thaulow på Skui i Bærum, hun har lang erfaring med behandling av ekstrem svangerskapskvalme og er også omtalt i en artikkel i Gravid (nr. 02/2001) om emnet. Lykke til! Hilsen Tusen takk for svaret!! Jeg kommer helt sikkert til å følge dine råd. Det er så godt å vite at det kan være ting som kan gjøres for å lindre. Hvor langt er du kommet i svangerskapet? Jeg husker at jeg tenkte da jeg gikk gravid at jeg aldri ville makte å gå gravid igjen med slike plager, men det er utrolig hvor man kan "glemme". Lykke til til deg også!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32117-ekstrem-svangerskapskvalme-hyperemesis/#findComment-126225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 25. juli 2001 Del Skrevet 25. juli 2001 Jag anser att chansen för att du skall drabbas av hyperemesis också vid din nästa graviditet, är stor. Det finns ingen statestik över detta, så vitt jag vet men med din anamnes så hörs det ut som risken är stor. Akupunktur har visat sig ge bra hjälp mot illamåendet/kvalmen. Ingefärste och att täbnka på att undvika fet mat kan också hjälpa. Du har säkert hört om många olika tips för att undvika och mildra illamåendet. Att äta torra kex innan du går upp ur sängen på morgonen är ett annat. Små måltider och ofta, på sådant som du är sugen på kan också hjälpa. Det finns många olika tabletter som kan minska illamåendet under graviditeten. Du får samråda med din doktor om detta. Jag önskar dig lycka till! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32117-ekstrem-svangerskapskvalme-hyperemesis/#findComment-126288 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.