samson Skrevet 24. juli 2001 Del Skrevet 24. juli 2001 Har nettop fått svar på hormonprøver som viser høy på androstenion.(Referansegrense 2-9,4 jeg hadde 11,0)Dette hormonet er et prehormon til testosteron. Kom til å tenke på PCOS,då eg også er plaga med kviser,moderat hårvekst mellom låra og opp til navlen. Mensruasjonssyklus varierer, men stort sett kommer den +/-6 dager. Er ikkje overvektig,men har prøvd å ta av 8 kilo som heng igjen etter fødsel i 98 med masse trening men uten resultat. Etter den fødselen gjekk det nedover for meg heilt til det sa stopp og eg mista tiltakslyst, ville berre sove,mista korttidshukommelsen. Så eg fekk diagnosen depresjon. No klarer eg ikkje å reise meg heilt igjen pga KRAFTIG pms med humørsvingninger/aggresivitet/depresjon og ingen tiltakslyst. Vert så sliten av pms som varer i ei til to veker, at eg bruker ei veke på å komme ovenpå igjen. Har selvfølgelig prøvd det meste for pms inkludert SSRI, men funka ikkje for meg. Så her kjem mine spørsmål. De som har PCOS, er de også plaga med pms/depresjoner?? Kan det vere PCOS eg har hatt heile tida og ikkje depresjon?? De som har vorte operert,kva var det som vart bedre,bare bedre evne til å bli gravid?? Hjelper operasjon mot PMS?? Er det noken med PCOS som har bytta prevansjon til hormonspiral og blitt bedre?? Dette har eg prøvd så det er sagt: Diane,nattlysolje,b6vitamin,bidronningkapsler,fotsone,homeopati,udo's choice mm. Håper noen kan hjelpe meg å luke ut symptomene som ikkje hører sammen!! MÅ BLI KVITT DEN #¤%&¤%!! PMS'en. Tenk på min kjære mann........ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32119-h%C3%B8ye-testosteronverdierpmspcosdepresjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 25. juli 2001 Del Skrevet 25. juli 2001 Jeg regner en slik hormonverdi for uten betydning. Noen laboratorier har 11 som grense. Jeg har ikke det inntrykket at PCOS har PMS plager, spesielt ikke da de som regel ikke har eggløsning (det er forutsetning for PMS). Depresjon er heller ikke typisk, men deprimert over situasjonen kan de selvsagt bli. Eneste operasjon som hjelper mot PMS er å fjerne eggstokker! Da får man nye problemer i stedet (overgangsalder-problemner). Hormonspiral hjelper ikke. Forsøk med monofasisk p-pille, samme hormon i alle piller. Hopp evt fra brett til brett og unngå menstruasjon totalt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32119-h%C3%B8ye-testosteronverdierpmspcosdepresjon/#findComment-126261 Del på andre sider Flere delingsvalg…
samson Skrevet 25. juli 2001 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2001 Jeg regner en slik hormonverdi for uten betydning. Noen laboratorier har 11 som grense. Jeg har ikke det inntrykket at PCOS har PMS plager, spesielt ikke da de som regel ikke har eggløsning (det er forutsetning for PMS). Depresjon er heller ikke typisk, men deprimert over situasjonen kan de selvsagt bli. Eneste operasjon som hjelper mot PMS er å fjerne eggstokker! Da får man nye problemer i stedet (overgangsalder-problemner). Hormonspiral hjelper ikke. Forsøk med monofasisk p-pille, samme hormon i alle piller. Hopp evt fra brett til brett og unngå menstruasjon totalt. Takk for svar. Når det gjelder p-piller har eg prøvd 4 merker og Diane. Er ikkje Diane monofasisk?? Diane gjekk eg på i 7-8 mnd uten resultat. Vart meir aggressiv /deprimert av dei. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32119-h%C3%B8ye-testosteronverdierpmspcosdepresjon/#findComment-126291 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.