Gå til innhold

Siden jeg har skrevet så mange sure innlegg..

Anbefalte innlegg

om mannen min i det siste, tenkte jeg at jeg skulle avslutte dette året og si ramse opp noen positive ting om han.

(Litt dårlig samvittighet)

- I dag hadde han bedt foreldrene til veninnen til eldstedatteren vår på middag.

-Han disket opp med deilig middag og lagde sjokoladekake. Serverte mens de var her. Jeg behøvde bare å dekke bord. (jeg vasket hus da, men det måtte jeg gjøre uansett i dag).

Det ble riktig så hyggelig.

- I morgen på nyttårsaften får vi også gjester. Da skal han lage ribbe og dessert (jeg skal lage pinnekjøtt)

- Han lager middag like ofte som meg. Han baker i snitt flere kaker enn meg. Spesielt eplekaker er han et råskinn på.

- Han vasker like mye klær som meg. Og han henger opp klærne til tørk like ofte som meg. (Han bretter ikke sammen da og vasker aldri hus, men det får jo være grenser for hvor mye man kan forvente)

- Han plukker bær og lager syltetøy.

- Han skifter dekk på bilen min. (unntaket var i år, da han fikk et verksted til å gjøre det)

- Han står opp først i helgene og roper på meg når frokosten er klar.

- Han "ommøblerer" etter meg i oppvaskmaskina.

- Han spør ofte om jeg vil ha et glass vin. (dessverre svarer jeg litt for ofte nei, etter hans mening)

- Han er sporty og flink til å ta med seg ungene ut på ski, skøyter, sykkel eller hva det måtte være. Teltturer er vel unødvendig å nevne:-)

- Han har energi og en drivkraft til tusen. Han lar seg aldri knekke av litt motgang.

- Han har god økonomisk teft.

- Han er omsorgsfull

- Han er god i senga.

Sånn, håper jeg har rettet opp litt av inntrykket sånn på tampen av året.

God natt:-)

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

4

• laban

4

• morsan

3

• tonie

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest sjøstjerna

Dette hørtes da veldig bra ut!

Jeg er også fornøyd med min mann. Som din mann så ommøblerer han også oppvaskmaskina etter meg.... Utover det så lager han middag 1 gang pr 14 dag.

Ellers så har vi vel fordelt barnepass/hjemmets/bilens/hagens oppgaver veldig så tradisjonelt- og trives begge med det. :-)

Han tilbyr og serverer meg kaffe/te hver ettermiddag og tilbyr og serverer vin rett som det. :-D

Gjest heldigen du

Fy fader, du er faktisk veldig heldig.

Den eneste mannen jeg kjenner som er av dette kaliberet, er min far...og han kan jeg jo ikke gifte meg med!!

Hadde jeg hatt en slik mann, skulle jeg alltids tålt å bli overkjørt noen ganger. Disse mennene vokser ikke på trær og jeg mener du har all grunn til å være fornøyd med din mann.

Man kan aldri få alt en ønsker seg her i livet, men dette må da være close enogh!!

Annonse

Skulle ønske det var min mann. Min mann er psykisk syk....

Jeg burde ikke ødelegge VKFs tråd, men benytter likevel anledningen til å sende deg ønsker om et godt nytt år, uansett hva det måtte bringe.

Skulle ønske jeg kunne sende deg litt styrke. Uten å gå i detaljer vet jeg dessverre litt om hva psykdom handler om.

Håper det har gått brukbart med deg og ungene i julen.

Klem fra

Annonse

Du har vel ikke skrevet andre negative ting om han enn at han har ambisjoner og ønsker å utvikle seg i jobben. Det er ikke helt PK på et forum dominert av kvinner.

Vel.... ambisjoner og utvikling mht jobben er vel og bra. Enig i det!

Jeg oppfatter derimot det du skriver nå, som at du mener man må kunne tåle at slike ting går negativt utover familielivet?

Du har vel ikke skrevet andre negative ting om han enn at han har ambisjoner og ønsker å utvikle seg i jobben. Det er ikke helt PK på et forum dominert av kvinner.

Hm - noen vil nok anklage deg for å overforenkle aldri så lite her.

Jeg synes det grenser til overkjørsel å f.eks. gjøre store investeringer med felles penger (ja, jeg betrakter dem som ganske så felles selv om han tjener mesteparten av dem) uten engang å _informere_ på forhånd.

Hadde jeg skrevet her at jeg så avgjort tjente mest av oss - noe som var sant i mange år - og at det ga meg rett til å f.eks. kjøpe en bil uten å fortelle mannen min om det først, tror jeg DOLere av begge kjønn ville vært uenige.

Gjest anna k

Høres bra ut! Men hvorfor i all verden ommøblerer han etter deg i oppvaskmaskina? Jeg vet at jeg ville blitt sprø av det...

Samme her. Det hadde nok ikke stått på plussida. Men nå er ikke stabling i oppvasken noe jeg sliter med da:o)

Hm - noen vil nok anklage deg for å overforenkle aldri så lite her.

Jeg synes det grenser til overkjørsel å f.eks. gjøre store investeringer med felles penger (ja, jeg betrakter dem som ganske så felles selv om han tjener mesteparten av dem) uten engang å _informere_ på forhånd.

Hadde jeg skrevet her at jeg så avgjort tjente mest av oss - noe som var sant i mange år - og at det ga meg rett til å f.eks. kjøpe en bil uten å fortelle mannen min om det først, tror jeg DOLere av begge kjønn ville vært uenige.

Amen.

Gjest sjøstjerna

Høres bra ut! Men hvorfor i all verden ommøblerer han etter deg i oppvaskmaskina? Jeg vet at jeg ville blitt sprø av det...

Min mann ommøblere også oppvaskmaskina etter meg. Det plager ikke meg. :-) (er ikke pluss- men ikke minus heller. Betyr bare ingenting).

Min mann ommøblere også oppvaskmaskina etter meg. Det plager ikke meg. :-) (er ikke pluss- men ikke minus heller. Betyr bare ingenting).

''Min mann ommøblere også oppvaskmaskina etter meg. Det plager ikke meg. :-) (er ikke pluss- men ikke minus heller. Betyr bare ingenting).''

Hva er det å være uenig i når det gjelder stabling i oppvaskmaskina da? Får litt assosiasjoner til kvinnfolk som konstant retter opp det mannen gjør i heimen, ingenting er bra nok gjort og samtidig klager på at mannen ikke gjør noe...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...