Gå til innhold

Mellomblødning og kontaktblødning

Anbefalte innlegg

Gjest Sykepleiestudent 28

Hei! Er 28 år og har ett barn etter ICSI, har hatt bare en sexpartner i hele mitt liv. Har siden august hatt ureg. blødninger mellom mens. Første gang jeg hadde mellomblødning tok jeg kontakt med sykehuset hvor jeg fikk komme på undersøkelse med innvendig UL, graviditetstest og klamydia test. Fant ingenting unormalt, gyn sa jeg hadde tykk fin slimhinne. Blødningene varte ca. 2-3 dager. Neste syklus fikk jeg mens 24.sep. 6.okt. fikk jeg nok en mellomblødning ca. 2 dager. Nok en gang engstelig og jeg fikk komme til min gyn 10.okt. Innvendig UL og celleprøve, som jeg ikke hadde tatt på 3 år. Han sa at det så ikke ut som jeg hadde lettblødende slimhinne, og at han trodde jeg hadde EL blødning. Celleprøven sa de var normal da jeg ringte for å høre resultatet. 20.okt. fikk jeg mens. Ferdig med mens ca. 26.okt. 28.okt. frisk blødning om kvelden. 14.nov fikk mens. 30.nov fikk jeg blødning og smerter etter sex som varte ca. 4 dager (blodig utflod). 12.des fikk jeg mens. Sex 21.des. Kvelden 22.des. skimtet jeg litt lyserosa på papiret. 23.des. brun og frisk blødning når jeg tørket meg. 24.des. blod og litt koagler når jeg tørket meg. Sex idag 31.des, lyserosa på papir når jeg tørket meg etter sex, og lyserosa på penis. Når jeg har hatt disse mellomblødningene har det aldri vært så mye at jeg har trengt bind, blør mye ved menstruasjoner. Har aldri tidligere vært plaget med mellomblødninger, men alltid hatt mye blødninger ved mens. Smerter både ved mens og eggløsning, samt eggløsningsslim. Er livredd for kreft, skjønner ingenting av det som skjer. Må jeg på ny kontakte gyn. min for nok en undersøkelse?? Er celleprøvene til å stole på. Gyn. som tok celleprøven er spesialist i kvinnesykdommer og fødselshjelp, skulle tro han tok en grundig celleprøve? Håper du kan hjelpe meg.

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis kreftprøven er negativ kan du føle deg ganske trygg. Blødning fra livmorhalsen er et vanlig fenomen, det kan skyldes at slimhinnen inne i livmorhalsen har rikelig med blodkar som lett sprekker og blør ved trykk eller prøvetaking. Hvis det plager deg meget, kan du få ny henvisning til gynekolog. Gynekologen kan utføre kolposkopi (en forstørrelse) av livmorhalsen for å se om det er store blodkar og kan vurdere om laserbehandling av livmorhalsen kan ha gunstig effekt.

Hvis kreftprøven er negativ kan du føle deg ganske trygg. Blødning fra livmorhalsen er et vanlig fenomen, det kan skyldes at slimhinnen inne i livmorhalsen har rikelig med blodkar som lett sprekker og blør ved trykk eller prøvetaking. Hvis det plager deg meget, kan du få ny henvisning til gynekolog. Gynekologen kan utføre kolposkopi (en forstørrelse) av livmorhalsen for å se om det er store blodkar og kan vurdere om laserbehandling av livmorhalsen kan ha gunstig effekt.

Takk for svar. Synes du det er noe det haster med å få undersøkt nærmere, eller kan jeg se det an en stund til. Har jo vart forholdsvis lenge nå da...men hadde håpet at de to gyn. undersøkelsene jeg har tatt skulle være tilstrekkelig.

Beklager så mange nye kommentarer. Jeg glemte å fortelle at etter fødselen jeg hadde for 2 år siden, måtte jeg inn til utskrapning pga blødninger 3 uker etter fødsel, samt at jeg i noen tilfeller kjenner "støtsmerter" ved sex. Kjennes ut som mannen kommer for langt inn på en måte...

• 2 uker senere...

Etter en ukes forsinket menstruasjon...har hatt antydninger til blod i utflod, men bare lite, testet jeg idag positiv på en graviditetstest. Begynner virkelig å lure på hvordan kroppen fungerer...mellomblødninger et halvt år, så plutselig blir jeg gravid med en mann som har veldig dårlig sædkvalitet. Måtte jo ha ICSI forrige gang, etter 3 års prøving.

Gjest høstløv

Etter en ukes forsinket menstruasjon...har hatt antydninger til blod i utflod, men bare lite, testet jeg idag positiv på en graviditetstest. Begynner virkelig å lure på hvordan kroppen fungerer...mellomblødninger et halvt år, så plutselig blir jeg gravid med en mann som har veldig dårlig sædkvalitet. Måtte jo ha ICSI forrige gang, etter 3 års prøving.

Ja, du er ikke den første, som har fått en slik overraskelse.

Et vennepar av oss hadde vært gift i 15 år uten å få barn og så fikk de et etter prøverørsbehandling, og to år etterpå kom det et barn til helt etter naturmetoden.

En jeg lå på sykehuset sammen med, da jeg fikk sistemann, hadde prøvd i årevis på å få barn og endelig hadde de fått adoptert en liten gutt og før gutten var ett år så fikk hun et barn etter naturmetoden.

Jeg har en lang liste over slike historier.

Lykke til med graviditeten!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...