Gjest Beate-76 Skrevet 25. juli 2001 Del Skrevet 25. juli 2001 Hei Mette! Jeg har lest artiklene og det meste du har skrevet om endometriose. Jeg har etpar spørsmål: Hva menes med "vondt før og under menstruasjonen"?Er det snakk om store smerter,eller bare smerter i det hele tatt?Og hvor kjennes disse smertene,i underlivet,i magen?? Du skriver også at hvis man har endometriose på eggstokkene,så kan dette føre til barnløshet.Hvorfor?Slutter eggstokkene da å produsere modne egg,slipper de ikke egget,eller..?? Lurer på dette da jeg tror kanskje jeg kan ha endometriose.Har sterke menssmerter,blør veldig mye og har litt vondt i dagene før mensen,men dette er svake smerter.Jeg har ikke smerter under samleie noengang.Og jeg kan legge til at jeg har prøvd av alt som finnes av smertestillende mot menstruasjonssmertene,men ingenting hjelper.... Et annet spørsmål sånn på tampen:kan man se om egglederne er tette på ultralyd?Kan man se muskelknuter på ultralyd? Dette ble langt med mange spørsmål.Håper du har tid til å svare meg*S* Klemmer 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32129-angsymptomer-p%C3%A5-endometriose/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 25. juli 2001 Del Skrevet 25. juli 2001 Hva menes med "vondt før og under menstruasjonen"?Er det snakk om store smerter,eller bare smerter i det hele tatt? Det kan være alt fra ingen til så store smerter at man besvimer Og hvor kjennes disse smertene,i underlivet,i magen?? Meget forskjellig, men som andre menssmerter i underlivet med utstråling til magen og ryggen. Du skriver også at hvis man har endometriose på eggstokkene,så kan dette føre til barnløshet.Hvorfor? Det danner seg ofte sammenvoksninger omkring eggstokker med endometriose så egget ikke kan fanges opp av eggelederen. Slutter eggstokkene da å produsere modne egg,slipper de ikke egget,eller..?? Egget modnes som normalt. Et annet spørsmål sånn på tampen:kan man se om egglederne er tette på ultralyd? Nei Kan man se muskelknuter på ultralyd? Ja 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32129-angsymptomer-p%C3%A5-endometriose/#findComment-126275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.