Gjest stellas Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Hei! Jeg har i lengre tid (flere måneder) hatt sviende smerter forskjellige steder ryggen. Jeg er pt. doktorgradsstipendiat og sitter selvsagt en del ved pc.-en, men prøver å bevege meg mye innimellom skrivingen. Har vært hos lege og han har tatt alle de blodprøver som kan tas, og finner ingenting (inkl. prøve om revmatiske sykdommer, som det er mye av i familien min: mor, bestemor, onkel, niese osv). Jeg prøvde meg på MR, men fikk panikk og måtte avslutte undersøkelsen. Legen har konkludert med at det hele er muskulært. Har prøvd akupunktur, naprapat, osteopat, kiropraktor og fysioterapeut uten hell, Gjennomfører noen øvelser jeg fikk av osteopaten stort set hver dag, men heller ikke det hjelper. Smertene begynte på venstre side av nakken, men har nå spredd seg nedover i ryggen; først mellom skulderbladene, nå også nedover mot korsryggen, Smertene kjennes litt ut som det mangler "smøring" og det er ømt/vondt når noen masserer nakken/ryggen. Jeg er imidlertid ikke stiv i musklene, jeg kan bevege alle ledd uten at det gir smerter. Har også ømme punkter ganske høyt oppe på magen. Har fjernet galleblæra for 5 år siden, men vet ikke om det kan ha noe å si? Om natten kjenner jeg stort sett ingenting, det er verst når jeg står og "smågår". Kjenner det også når jeg sitter (litt avhengig av hva slags stol jeg sitter på). Legen har skrevet ut Voltaren, uten at jeg synes det hjelper så veldig. Jeg blir bekymret for at det er noe alvorlig (f.eks. kreft, revmatisme), selv om legen og vikaren hans begge prøver å berolige meg med at dette ikke er noe alvorlig. hva tror du? Kan det være at jeg mangler noen vitaminer /stoffer i blodet (b-vitaminmangel er også en "familiesvakhet")? Takknemlig for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321335-sviende-ryggsmerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ernas Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Det kan nok være verdt å tenke over kostholdet. Omega 3 er viktig ved revmatisme og muskelsmerter. Skjønner godt din bekymring men hvis det var kreft ville du sikkert gått ned i vekt og fått nattesvette også. Synes du skal dele din bekymring med legen så kan de kanskje beroilge deg. Det er forferdelig å gå rundt å bekymre seg for slike sykdommer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321335-sviende-ryggsmerter/#findComment-2656925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.