Gå til innhold

Kr. 9 000.- i sexbot

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva er det egentlig du forventer av et politi som patruljerer gatene? At de skal tenke: "Å, nei, han der som pisser på gata kan vi ikke ta, for det er jo bagatellmessig"??

Patruljerere de OG de oppdager noe ulovlig, det være seg urinering eller horekunderi eller innbrudd i bil, så forventer jeg selvsagt at politiet slår ned på det de oppdager. Man kan ikke kritisere dem for "prioriteringen" med mindre de samtidig som de børela horekunden overså at en mann lenger ned i gata ble stukket med kniv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321459-kr-9-000-i-sexbot/#findComment-2658319
Del på andre sider

Annonse

Hva er det egentlig du forventer av et politi som patruljerer gatene? At de skal tenke: "Å, nei, han der som pisser på gata kan vi ikke ta, for det er jo bagatellmessig"??

Patruljerere de OG de oppdager noe ulovlig, det være seg urinering eller horekunderi eller innbrudd i bil, så forventer jeg selvsagt at politiet slår ned på det de oppdager. Man kan ikke kritisere dem for "prioriteringen" med mindre de samtidig som de børela horekunden overså at en mann lenger ned i gata ble stukket med kniv.

''Hva er det egentlig du forventer av et politi som patruljerer gatene?

At de skal tenke: "Å, nei, han der som pisser på gata kan vi ikke ta, for det er jo bagatellmessig"??''

Av politiet forventer eg at de prioriterer innenfor de rammene (mannskapsmessig og økonomisk) de til enhver tid har til rådighet, voldskriminalitet, grov økonomisk kriminalitiet og organisert kriminalitet bør prioriteres.

I dette konkrete tilfellet bør de tenke (siden du spør): Har den prostituerte en hallik?

Hvem er i såfall halliken?

Deretter bør de sette alt inn på å straffe bakmennene!!!

''Patruljerere de OG de oppdager noe ulovlig, det være seg urinering eller horekunderi eller innbrudd i bil, så forventer jeg selvsagt at politiet slår ned på det de oppdager.''

Når prioriterte politiet fks. innbrudd i en bil?

''Man kan ikke kritisere dem for "prioriteringen" med mindre de samtidig som de børela horekunden overså at en mann lenger ned i gata ble stukket med kniv.''

Bullshit!

De har helt sikkert rikelig med saker som er henlagt som de kunne brukt tid på å løse, som omhandler vold, trusler, voldtekter, barnemisshandling, tyveri/innbrudd, skatteunndragelser osv. osv. osv

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321459-kr-9-000-i-sexbot/#findComment-2658327
Del på andre sider

At de skal tenke: "Å, nei, han der som pisser på gata kan vi ikke ta, for det er jo bagatellmessig"??''

Av politiet forventer eg at de prioriterer innenfor de rammene (mannskapsmessig og økonomisk) de til enhver tid har til rådighet, voldskriminalitet, grov økonomisk kriminalitiet og organisert kriminalitet bør prioriteres.

I dette konkrete tilfellet bør de tenke (siden du spør): Har den prostituerte en hallik?

''Patruljerere de OG de oppdager noe ulovlig, det være seg urinering eller horekunderi eller innbrudd i bil, så forventer jeg selvsagt at politiet slår ned på det de oppdager.''

''Man kan ikke kritisere dem for "prioriteringen" med mindre de samtidig som de børela horekunden overså at en mann lenger ned i gata ble stukket med kniv.''

Bullshit!

De har helt sikkert rikelig med saker som er henlagt som de kunne brukt tid på å løse, som omhandler vold, trusler, voldtekter, barnemisshandling, tyveri/innbrudd, skatteunndragelser osv. osv. osv

''I dette konkrete tilfellet bør de tenke (siden du spør): Har den prostituerte en hallik?

Deretter bør de sette alt inn på å straffe bakmennene!!!''

Betyr det at de bare skal la være å slå ned på åpenbar kriminalitet? Skal de f eks la være å anholde en som de tar på fersken i å selge en mindre dose narkotika, bare fordi det er bakmenn som er verre??

''Når prioriterte politiet fks. innbrudd i en bil?''

Hvis de kjører forbi og tar en på fersken, er jeg overbevist om at de griper inn, med mindre det er noe annet mer alvorlig som de ser samtidig.

Jeg kjenner en politimann, og en gang skulle jeg ta bussen samtidig med han. Han var i sivil, han var bare på vei til jobb, og han var - som alltid - en veldig hyggelig og mild fyr. Så oppstår det en liten situasjon på bussen med en som lager litt småkvalm (veldig lite - man ville nok ikke ha påkalt politi for dette). Det var litt kult å se politimannen flashe politimerket sitt i fleisen på kvalmelageren og snakke til han med en helt annen stemme enn den jeg var vant til å høre.

''De har helt sikkert rikelig med saker som er henlagt som de kunne brukt tid på å løse, som omhandler vold, trusler, voldtekter, barnemisshandling, tyveri/innbrudd, skatteunndragelser osv. osv. osv''

Og når begynte ordenspolitiet å etterforske skatteunndragelser??

jeg sier som Ulvinnen: Hvorfor kritiserer du politiet??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321459-kr-9-000-i-sexbot/#findComment-2658330
Del på andre sider

black wealch

Bullshit!

''De har helt sikkert rikelig med saker som er henlagt som de kunne brukt tid på å løse, som omhandler vold, trusler, voldtekter, barnemisshandling, tyveri/innbrudd, skatteunndragelser osv. osv. osv''

Viktig dette, men vel så viktig med synlig politi som patruljerer i gatene. Det skal være trykt å gå ute!

Og da må de selvfølgelig slå ned på ulovligheter. Det er nå en lov om dette og den må politiet følge. De kan ikke velge selv, utfra personlige referanser, hva de anser for uvesentligheter. Et lovbrudd må de påtale.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321459-kr-9-000-i-sexbot/#findComment-2658341
Del på andre sider

"Skyt ikke pianisten, dersom det er komponisten som er porblemet" :-)

Det er typisk når man er uenig i en bestemt regel at man lager stort oppstyr av at politiet håndhever den samme regelen.

''Det er typisk når man er uenig i en bestemt regel at man lager stort oppstyr av at politiet håndhever den samme regelen.''

En eks av meg var politimann.

Han fortalte at samtlige han arresterte, så godt som uten unntak, kom med argumentet til Geir. "Hvorfor tar dere _meg_, når det finnes så mange andre som gjør verre ting?"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321459-kr-9-000-i-sexbot/#findComment-2658347
Del på andre sider

''Det er typisk når man er uenig i en bestemt regel at man lager stort oppstyr av at politiet håndhever den samme regelen.''

En eks av meg var politimann.

Han fortalte at samtlige han arresterte, så godt som uten unntak, kom med argumentet til Geir. "Hvorfor tar dere _meg_, når det finnes så mange andre som gjør verre ting?"

*he he* typisk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321459-kr-9-000-i-sexbot/#findComment-2658350
Del på andre sider

Annonse

Bullshit!

Politi som bruker tid på å patruljere i gatene må selvsagt slå ned på alt de oppdager som ulovlig. Skulle de bare kjørt rolig forbi uten å foreta seg noe?

Selvsagt bør halliker taes, men de finner man nok ikke så lett når man patruljerer gatene. Da er det andre ting som er viktigere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321459-kr-9-000-i-sexbot/#findComment-2658374
Del på andre sider

Så hvorfor kritiserer du politiet?

Fordi det er politiet som vet hvor "skoen trykker" og det er dermed deres ansvar å videreformidle dette til politikerne, dessuten så MÅ politiet til enhver tid prioritere bort saker som eg ser på som langt, langt viktigere enn dette.

Men klinkende mynt i statskassen letter muligheten for gode lønnsoppgjør for politiet osv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321459-kr-9-000-i-sexbot/#findComment-2658630
Del på andre sider

Gjest vingla

Bullshit!

"I dette konkrete tilfellet bør de tenke (siden du spør): Har den prostituerte en hallik?"

Visst horekundene ikke hadde eksisteret,hadde det heller ikke vært horer og bakmenn.

Horekundene er jo de som skaper etterspørselen og hele problemet

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321459-kr-9-000-i-sexbot/#findComment-2658657
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...