Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Ønsker å spørre om noe jeg synes er pinelig å spørre min fastlege om. Jeg har de siste par årene plages med veldig fuktig vagina under samleie, som igjen gjør at jeg føler jeg er for vid. Må ha med meg noe å tørke meg med hver gang vi skal kose oss sammen, noe jeg synes er veldig pinelig ovenfor min samboer. Må alltid tørke meg når vårt forspiel er over, og nesten alltid tørke meg igjen når vi har hatt samleie en liten stund, fordi jeg føler jeg blir litt trangere når jeg får tørket meg. Dette begynner å bli så kjedelig, og gjør at jeg føler meg dårlig til nytte i sengen ovenfor min samboer. Hva kommer dette av egentlig? jeg har hormonspiral, har dette noen innvirkning? Jeg sliter litt med nattesvette, og humørsvingninger i perioden før jeg skal ha mensen, men jeg blør jo ikke lenger, pga: hormonspiralen. De blødningene jeg nå har, er bare utflod med mørk farge på ett par dager, så er det over. Har dette noen samenheng?Håper du har noen råd og tips, for dette er virkelig plagsomt.Har bevisst begynt med litt knipeøvelser for å se om dette kan hjelpe. Jeg har født to barn, men har jeg noen mulighet til å kunne få en vaginal oprasjon dekket, eller må jeg i såfall betale dette selv? Er det noen faremomenter ved en slik oprasjon?Jeg er i slutten på 30 årene, og har tenkt til å ha et aktivt sex- liv i mange år til, men ønsker å få gjort noe med dette problemet, hva gjør jeg??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321532-vid-vagina-veldig-fuktig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg forstår problemet men har ingen annen forklaring enn at du har et system som fungerer godt, men altså litt for godt. Under stimulasjon åpner blodkarene seg i skjeden og det siver ut væske samtidig med at kjertlene ved skjedeinngangen lager sekret. Det er en refleks man ikke kan påvirke, det har ikke noe med hormonspiralen å gjøre eller de blødninger den forårsaker.

Du kan gjerne be om henvisning til gynekolog som kan vurdere om skjeden er for vid. Det er et enkelt inngrep å gjøre den trangere, det kan gjøres i offentlig ’regi’ hvis det er sannsynlig at det kan hjelpe. Risikoen er selvsagt at det kan bli for trangt, men det er et uvanlig problem.

Du bør ha avsluttet barnefødsler før et evt. operativt inngrep.

Et lite råd. Sett en tampong i skjeden under forspillet og ta den ut rett før samleiet.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...