majat Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Min diabetes situasjon er veldig dårlig desverre..men det jeg lurer på om det er flere som erfaring med det å ha diabetes og ikke ta insulin.. Jeg har lest at noen bruker dette som et slanke metode, jeg gjør ikke det jeg er bare dum og ikke tar insulin. Men jeg går absolutt ikke ned i vekt selv om jeg ikke får i meg nok insulin..Noen flere i samme situasjon? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321535-diabetes/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoggormen Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Regner med du har type 1? Den slankemetoden der bør du holde deg langt unna! Noen legger blodsukkeret sitt med vilje litt for høyt. Dette fordi for lite insulin medfører at cellene ikke får tatt opp næring fra blodsukker. Glukosen forblir i blodet slik at nivået blir høyt, og kroppen forbrenner fett for å kompensere energibehovet. Dette er veldig usunt, og tar hardt på kroppen. Går man for langt og ikke tar insulin, så kan man i værste fall få "syreforgiftning" av avfallsstoffer fra en fettforbrenning som har gått bananas. Kommer man i den situasjonen skal man rett på sykehus. Jeg mener ikke å være hard med deg eller skremme, ønsker deg bare vel! Det er sikkert ikke alle som går ned på den måten heller. Prøv heller å gjøre noe med kostholdet og aktivitetsnivået om du vil ned i vekt. Dessverre er det ikke noe kvikk fiks å gå ned i vekt. Jeg vet at noen diabetikere prøver noe som heter "ketolysedietten", men det frarådes sterkt. Dessuten er den krevende å følge. For høyt blodsukker over tid gjør risikoen for seinkomplikasjoner som både kan være dramatiske og svært smertefulle større. Jeg ville ikke selv betalt den prisen. Snakk med diabetesteamet ditt. De er der for å hjelpe deg, om de ikke møter deg på en støttende måte med oppmuntringer til hva som er bra for deg - så er de uproffe. Mange sliter med dette, så du er neppe den første de møter som strever! Jeg ønsker deg en lettere framtid! Det er ikke enkelt å ha diabetes. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321535-diabetes/#findComment-2669899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.