Gå til innhold

Store smerter i høyre side av mage/livmor/delvis underliv

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleva2

Den siste uken har jeg slitt med litt vondt på høyre side av magen, fra midt på magen og ned til bekkenet. Det har bare vært litt, og kjentes ut som en muskelstrekk, så jeg har ikke brydd meg om det. Men nå er det vanvittig vondt innimellom, kjennes ut som en blanding av hold og kramper, og jeg greier ikke bøye meg fremover, det gjør også vondt å bøye høyre benet oppover mot magen. Det gjør vondt å sette meg opp, ned og litt når jeg går.Å reise seg fra senga/legge seg, er også vondt til tider. Kunne trodd det var kynnere, men det er jo bare på høyre siden, føles ikke sånn på venstre i det hele tatt- og livmora blir heller ikke hard. Har også merket litt vondt ned i skjeden innimellom, og kjenner litt press av og til når jeg går. Er foreløpig 50% sykmeldt, men dropper jobb inntil jeg vet hva dette er. Har kontaktet fastlegen, men hun kan ikke svare meg før imorgen. Er 21 uker gravid, og har ikek hatt noen komplikasjoner til nå.

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det kan være mange ting som gir slike smerter: blindtarmsbetennelse, nyrekolikk, muskelknute på livmoren, cyste som dreier seg rundt, begynnende bekkenløsning og mange andre ting. Jeg synes absolutt du skal sjekkes på fødeavdelingen, men kanskje fastlegen først skal se på deg. Du bør få det avklart!

Lykke til videre med svangerskapet

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...