Gå til innhold

livredd

Anbefalte innlegg

Gjest håper på svar!

I 8 måneder har jeg hatt vondt fra lysken på venstre side og oppover mot hoften. Jeg har vært til lege flere ganger. Siden blodprøvene var innenfor normalen, fikk jeg beskjed om at det ikke er underlivsbetennelse (eller eggstokk-egglederbetennelse). Var en gang til ultralyd hos gynekolog, men hun sa alt så ok ut.

Skulle ønske jeg kunne slå meg til ro med dette. Spørsmålene mine er derfor: Er det mulig å ha underlivsbetennelse uten at dette vises i blodprøver? Kan en gynekolog se på ultralyd hvis man har det?

Håper virkelig jeg får svar, legen tror vel jeg er hypokonder nå så jeg venter en stund med å gå tilbake. Men jeg har veldig vondt nå, hele døgnet. Er 30 år og redd jeg aldri kan få barn. Angsten hjelper ikke heller. Det er nesten det samme hva som feiler meg, bare det ikke er noe med eggstokkene mine.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32154-livredd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Dine smerter tyder ikke på egglederbetennelse, det vil som regel gi akutte smerter på begge sider av underlivet. Vanligvis vil det komme utslag i blodprøver ved egglederbetennelse, uten det tviler vi på diagnosen.

Man kan ikke stille diagnose på ultralyd.

Les i helseleksikon om endometriose og se om du kjenner igjen noen av symptomene. Man kan ikke se dette på ultralyd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32154-livredd/#findComment-126648
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...