Gå til innhold

Radiofrekvensablasjon

Anbefalte innlegg

Gjest karianne50

Hei! Jeg er en kvinne på 50 år som har fått time for RFA ved Haukeland sykehus etter at det ble påvist en hjerterytme- forstyrrelse ifjor sommer. Ble da lagt inn på sykehus med en puls på 180 som vedvarte i flere timer. Det ble i etterkant påvist et lite TnT-utslipp. (går utifra at dette tilsvarer et bitte, lite hjerteinfarkt..?) Ellers fant de ikke noe galt med hjertet mitt. Belastningstesten var fin, men dog en del ekstrasystoler som jeg har levd greitt med i flere år. Har også en liten lekkasje på venstre forkammer, grad 2. Det ble foretatt en venstresidig hjertekateterisering som viste normale koronarterier. Kolesterolet var også normalt. Likevel ble jeg satt på Albyl-e, som jeg ikke har tatt. (tar heller dobbel dose omega-3 - som også er blodtynnende) Har jo hatt slike anfall av høy puls siden jeg var ca. 27 år gammel, men det føles litt annerledes nå - kanskje fordi jeg ikke lengre er noen ungdom. Jeg er i meget god fysisk form og har ernæring som en glødende interesse. Disse anfallene kommer som regel når eg hviler og har aldri oppstått under hard trening. Har til og med våknet midt på natten med 180 i puls. Men det går som regel over når eg holder pusten en liten stund eller drikker et glass kaldt vann. Mitt spørsmål er om det er nødvendig for meg å foreta denne ablasjonen? Jeg er livredd. For det første lider jeg av posttraumatisk stress som bl.a. gir seg utslag i panikkangst og klaustrofobi. Har ikke vært i et fly på 10 år. Og så skal jeg i tillegg fly til en behandling som unektelig synes nokså klaustrofobisk. Har forstått at inngrepet kan ta opptil 5 timer - i våken tilstand - med kateter inni venene. Det høres bare helt forferdelig ut, og i tillegg har jeg hørt at slik behandling ikke alltid er vellykka. Dessuten er den vel heller ikke risikofri? Så jeg lurer på hva jeg risikerer ved å la være og bare leve med lidelsen. Lurer også på om det kan ha noe med statisk elektrisitet å gjøre? Det skal veldig lite til før jeg blir statisk og disse anfallene startet bare kort tid etter at eg flyttet til et hus som er like ved siden av en transformator. Kanskje finnes det en måte eg kan jorde meg sjøl på - slik man gjør med elektriske apparater? Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321544-radiofrekvensablasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...