Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem. Problemet oppstår som regel om i vinterhalvåret. I det jeg begynner å fryse så får jeg svært ømme brystvorter. Kraftige smerter i dem. Det tar veldig lang tid før de går tilbake til sin ikke-stive tilstand. Jeg har hatt det slik i omtrent ett år nå, og jeg plages veldig av det. Det er veldig vondt, og smertene forsvinner ikke før mange timer senere. Hva kan dette være? Kan det være farlig? Er litt bekymret i og med at det oppstår ganske ofte. Det er kjedelig at jeg må pakke meg inn i allverdens av klær når jeg er ute for nettopp å unngå dette problemet.

Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321575-kronisk-stive-brystvorter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Guroen

Kan bare si at jeg har det på samme måte og vet hvor smertefullt det kan være. Det er heller ikke så lett å forklare folk rundt om problemet. Uansett hvordan du vrir og vender på det, så høres det uansett litt spesielt ut å si "at jeg fryser på brystvortene, slik at blir stive og ømme".

Jeg har faktisk begynt å bruke tynne lammeulls-innlegg i behåen. Det hjelper ihvertfall litt. Min erfaring er at det beste er å forebygge. Har brystvortene først "frøset" til, er det gjort og det tar som du sier, lang tid å få dem tilbake myke og smertefrie.

Kan bare si at jeg har det på samme måte og vet hvor smertefullt det kan være. Det er heller ikke så lett å forklare folk rundt om problemet. Uansett hvordan du vrir og vender på det, så høres det uansett litt spesielt ut å si "at jeg fryser på brystvortene, slik at blir stive og ømme".

Jeg har faktisk begynt å bruke tynne lammeulls-innlegg i behåen. Det hjelper ihvertfall litt. Min erfaring er at det beste er å forebygge. Har brystvortene først "frøset" til, er det gjort og det tar som du sier, lang tid å få dem tilbake myke og smertefrie.

Jeg vet, hvis de først får kulda i seg, så er det ingen vei tilbake, med mindre du er i 28 graders varme... Men tror du det kan være farlig? Hvor lenge har du hatt det? Har du vært hos lege med det?

Gjest Guroen

Jeg vet, hvis de først får kulda i seg, så er det ingen vei tilbake, med mindre du er i 28 graders varme... Men tror du det kan være farlig? Hvor lenge har du hatt det? Har du vært hos lege med det?

Fikk det faktisk første gang allerede da jeg begynte å utvikle bryster som 12-åring. Siden det har jeg slitt med det i perioder. Er nemlig ikke alltid jeg har det slik selv om jeg fryser og jeg lurer på om det kan være noe hormonelt som spiller inn når det setter seg i brystvortene.

Jeg har aldri tatt det opp med legen. Kan liksom ikke se for meg at legen vil ta dette problemet på alvor. Men nå skal det litt til for at jeg går til legen i utgangspunktet da.

Egentlig er det litt rart det det finnes mer info der ute om dette "brystvorte problemet"?

Fikk det faktisk første gang allerede da jeg begynte å utvikle bryster som 12-åring. Siden det har jeg slitt med det i perioder. Er nemlig ikke alltid jeg har det slik selv om jeg fryser og jeg lurer på om det kan være noe hormonelt som spiller inn når det setter seg i brystvortene.

Jeg har aldri tatt det opp med legen. Kan liksom ikke se for meg at legen vil ta dette problemet på alvor. Men nå skal det litt til for at jeg går til legen i utgangspunktet da.

Egentlig er det litt rart det det finnes mer info der ute om dette "brystvorte problemet"?

For min del begynte det for ett år siden. Men jeg har gått på p-piller lenger enn det, så vet liksom ikke om det kan komme av det... Og jeg er ikke gravid og har heller ikke vært det, så det kommer ikke av det....

Nei, jeg føler det blir litt rart å dra til legen og legge ut om hvordan tilstanden er :P

Jeg har letet på nettet, og det eneste jeg finner i forbindelse med temaet er liksom smerter ved amming... kjedelig...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...