Gå til innhold

Anbefalte innlegg

og enda er det tre måneder igjen.

Jeg er 37 år, og gravid i uke 26. Og nå er jeg så sliten at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Orker ingen ting, men legen min ønsker ikke at jeg skal ta jern. (Hb 10 i uke 20, ferritin(?)16 i uke 12)

Er også forferdelig anpusten, har faktisk problemer med å lese høyt for sønnen min. Han er 12 og kan lese selv, men vi har det som ekstra kveldskos :-)

I tillegg så har jeg bekkenløsning med gangvansker - og det skal ingen ting til før jeg har skikkelig vondt. Da får jeg heller ikke sovet noe særlig... Har ferie akkurat nå, men skjønner ikke hvordan jeg skal klare å komme meg på jobb igjen. Kan en be legen om en sykemelding?

Har ikke hovne fingre eller føtter, men har så varme føtter at jeg må opp om natten og kjøle de ned... det gjør og sitt til at jeg sover dårligere.

Har du/dere noen gode råd å komme med, så blir jeg veldig glad.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32159-jeg-sliter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Att vara sliten i olika perioder under graviditetn är inte ovanligt. Detta brukar dock inte vara hela tiden utan blir ofta bättre efter en stund.Andpusten hörer också till då din blodvolym nu har ökat mycket och hjärtat får mera att pumpa runt. Jag tycker att du skall passa på att vila dig mest möjligt nu när du dessutom har ferie. Undvik stress och sådant som gjör dig trött och irriterad. Försök istället att endast gjöra sådant som du mår bra utav och som gjör dig glad! Detta är givetvis inte alltid så lätt som det låter, när man har en familj att ta hand om. Kanske kan mannen din avlasta dig mest möjligt under denna perioden. Förhoppningsvis så kjänns det bättre efter några veckor då du skall på jobb igen. Är du fortfarande sliten så får du diskutera sjukskrivning med din doktor. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32159-jeg-sliter/#findComment-126432
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...