Gå til innhold

Manglende følelse under utløsning/orgasme

Anbefalte innlegg

Gjest kjæreste

Hei! Min kjæreste har mistet følelsen som kommer under selve utløsningen/orgasmen under både samleie og onanering. Han har ingen problemer med potens, lyst eller generell kåthet men under utløsning uteblir altså den "gode følelsen". Han kan noen ganger oppleve at det gjør litt vondt (svie) noen ganger (sjelden) kan han kjenne litt. Slik har han hatt det i 7 år, det skjedde plutselig nærmest over natten. Jeg vil også nevne at han har slitt med depresjon de siste årene og har også røykt hasj i mange år ( med mange års opphold, over perioder daglig men også bare av og til). Han er ellers i god fysisk form og vi har et godt sexliv sammen. Han har for mange år siden oppsøkt urolog uten at dette førte til noe ( mente da at det var psykisk). Jeg finner ingen informasjon som tar for seg dette problemet da det meste handler om impotens og ereksjonsproblemer (hvilket ikke gjelder han). Jeg lurer derfor på om du har vært borti lignende problemstilling før eller om du har noen tips eller råd i forhold til dette.... Takker forøvrig for en bra spalte!

Fortsetter under...

Gro Isachsen, Sexolog

Det kan være mange årsaker til hans manglende utbytte av sex:

Orgasme og ejakulasjon er to separate hendelser. Det høres ut som om han ejakulerer, men uten å få orgasme, fysisk og psykisk. Den fysiske delen av orgasmen kjennetegnes best ved at bekkenbunnsmusklene pumper i ukontrollerbare spasmer. For noen forsvinner mye av godfølelsen om bekkenbunnsmusklene blir for slappe. Da kan det hjelpe å trene disse musklene.

Depresjon går ofte ut over lyst på sex. Dersom han har brukt SSRI i den forbindelsen, er manglende orgasme helt vanlig.

En annen årsak kan være at hasjrøykinga nedsetter orgasmefølelsen, noe som er et velkjent resultat av å røyke mye hasj. Da blir ofte orgasmen en skygge av seg selv, eller den kan utebli helt, men orgasmene kommer vanligvis tilbake etter at en slutter å røyke.

Går ut fra at urologen sjekket for mulige sykdommer som årsak til svien når det går for ham. Når orgasme eller ejakulasjon forbindes med smerte, er det vanskelig å nyte og glede seg til at orgasmen kommer. Da blir det gjerne negative forventninger om smerte som fester seg og begrenser gleden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...