Gjest LaViruta Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Hei Jeg har hatt problem med sopp i venstre øret som vendte tilbake det siste halvåret. Det var imidlertid så svakt at jeg ikke brydde meg med kur. I julen hoppet jeg fra en klippe (ca 12-13 meter). I vannet kom en intens smerte i venstre øre. Smerten gikk over etter fem, seks timer. Jeg har imidlertid hatt vedvarende øresus og kraftige forstyrrelser på hørselen etterpå. Mange frekvenser lager bråk i øret, og jeg har store problemer med å oppfatte samtaler i rom med ekko. Jeg oppholder meg for tiden i Sør-Amerika, og har følgende spørsmål: 1. Bør jeg ha en kontroll av øret/trommehinnen før jeg begynner med medisiner for å løse opp hva som enn ligger i øret? Eller er det ingen fare i å kjøpe medisin og dryppe? 2. Hvilke medisiner vil du anbefale? Hvis den ikke står i Felleskatalogen (pasientversjon) vil jeg gjerne at du forteller meg hvilke virkningsstoffer det er i medisinen, slik at jeg kan kjøpe noe tilsvarende her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321667-%C3%B8resus-og-h%C3%B8rselproblemer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satish Arora, allmennlege Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg skal svare konkret på de punktene du nevner: 1. Det er lurt og anbefalt å få sjekket tromhinnen før du begynner med noen medisiner - det kan feks være et hull i tromhinnen og det er viktig å få avklart dette før du starter med noen medisiner. 2. Vedrørende medisiner - dette er umulig å svare på uten å hå undersøkt deg for å avklare årsaken til øresuset og hørselforstyrrelsen. Ta derfor kontakt med en lege event ØNH spesialist for en undersøkelse og deretter riktig behandling! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321667-%C3%B8resus-og-h%C3%B8rselproblemer/#findComment-2667306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.