Gå til innhold

Øresus og hørselproblemer

Anbefalte innlegg

Gjest LaViruta

Hei Jeg har hatt problem med sopp i venstre øret som vendte tilbake det siste halvåret. Det var imidlertid så svakt at jeg ikke brydde meg med kur. I julen hoppet jeg fra en klippe (ca 12-13 meter). I vannet kom en intens smerte i venstre øre. Smerten gikk over etter fem, seks timer. Jeg har imidlertid hatt vedvarende øresus og kraftige forstyrrelser på hørselen etterpå. Mange frekvenser lager bråk i øret, og jeg har store problemer med å oppfatte samtaler i rom med ekko. Jeg oppholder meg for tiden i Sør-Amerika, og har følgende spørsmål: 1. Bør jeg ha en kontroll av øret/trommehinnen før jeg begynner med medisiner for å løse opp hva som enn ligger i øret? Eller er det ingen fare i å kjøpe medisin og dryppe? 2. Hvilke medisiner vil du anbefale? Hvis den ikke står i Felleskatalogen (pasientversjon) vil jeg gjerne at du forteller meg hvilke virkningsstoffer det er i medisinen, slik at jeg kan kjøpe noe tilsvarende her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321667-%C3%B8resus-og-h%C3%B8rselproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satish Arora, allmennlege

Jeg skal svare konkret på de punktene du nevner: 1. Det er lurt og anbefalt å få sjekket tromhinnen før du begynner med noen medisiner - det kan feks være et hull i tromhinnen og det er viktig å få avklart dette før du starter med noen medisiner. 2. Vedrørende medisiner - dette er umulig å svare på uten å hå undersøkt deg for å avklare årsaken til øresuset og hørselforstyrrelsen. Ta derfor kontakt med en lege event ØNH spesialist for en undersøkelse og deretter riktig behandling!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...