Gå til innhold

Magesmerter ved jogging

Anbefalte innlegg

Etter at jeg har født 2 barn, får jeg vondt i magen ved jogging. Smertene (ligner luftsmerter) kommer etter ca. 10 min. løping, og blir sterkere og sterkere jo lengre turen er. Selv om jeg må slutte å løpe, og bare gå, forsvinner de ikke. Jeg har jogget flere ganger i uka i 10 år fra jeg var 14 år, og har aldri hatt problemer tidligere. Liker godt denne formen for mosjon, og synes det er ergelig at jeg ikke kan fortsette med det. Er dette noe jeg bør få sjekket hos fastlegen min?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321687-magesmerter-ved-jogging/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satish Arora, allmennlege

Du opplever smerter ved jogging og jeg vil tro at hold er en mulig diagnose som kan forklare dine symptomer - særlig fordi du forteller at smertene blir verre jo lengre turen er. Hva skjer dersom du slutter å løpe og er helt i ro - forsvinner smertene etterhvert ? Hold er ikke en farlig tilstand men vi vet heller ikke den nøyaktige årsaken til dette (strekk på indre organer er en mulig forklaring). Det er forskjellig tiltak som kan forsøkes mot dette (feks ikke spise/drikke tett opp til aktivitetstidspunktet, løpe med stein klemt i hånden, øvelser osv) for å begrense symptomene. Du skriver at du liker å løpe og jeg er enig at dette er en veldig fin form for mosjon. Jeg ville derfor anbefale deg å ta en tur til fastlegen som kan undersøke deg litt nærmere og utelukke event andre årsaker (lite som tyder på dette) og gi deg nærmere råd om hvordan du kan takle disse symptomene videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...