Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Betty12

Hei! Jeg er en jente på 26 år. Jeg opplevde for en tid tilbake veldig sterke underlivssmerter. Disse smertene har jeg opplevd før, og hadde det første gang som attenåring. Det er sjelden jeg opplever det (ca 1 - 2 ganger i året). De kan ikke sammenlignes menstruasjonssmerter, selv om jeg denne gangen fikk smertene i forbindelse med min menstruasjon (det varierer fra gang til gang når i syklusen jeg får smertene). Jeg var palpasjonsøm over uterus, samt at jeg hadde smerter opp i skjeden. Det var veldig sterke smerter i de første timene, helt til smertestillende (ibux 600mg) begynte å virke. Etter dette klarte jeg å gå og stå, men hadde fremdeles mye smerter ved bruk av bukmuskelatur, vannlatning (kjente da et press i livmora). Det var også vondt å sitte, pga av stikkende smerte opp i skjeden. Smertene avtok mer og mer for hver dag, tok flere dager før jeg ble bra. Hadde også svært liten menstruasjonsblødning i forhold til vanlig. Jeg har ikke barn fra tidligere, og det er svært liten sjangs for at jeg kan være gravid. Jeg har i det siste vært slapp og hatt liten matlyst, vet ikke om det kan være noen sammenheng. Hva tror du dette kan skyldes? Er dette vanlig, og trenger jeg å bekymre meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321720-underlivssmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du har altså siden du var atten år (i 8 år) hatt smerter 1-2 ganger i året som varer i noen dager og som du oppfatter som kom fra underlivet. Det eneste som jeg kan tenke på er en cyste eller muskelknute på livmoren som av og til dreier seg rundt og derved gir akutte smerter eller en cyste som sprekker, evt blødning i en cyste etter eggløsning. Nyresten kan også være en mulighet. Jeg synes Du skal få foretatt en gynekologisk ultralydundersøkelse før du slår deg til ro. Farlig kan det ikke være i og med at du har hatt symptomene i så mange år.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321720-underlivssmerter/#findComment-2662348
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...