Murmle Skrevet 26. juli 2001 Del Skrevet 26. juli 2001 Har vært på UL og fåt konstatert at babyen ligger i tverrleie i uke 37. Skal tilbake om en uke og se om babyen har snudd seg hvis ikke er det mulig at legen skal forsøke å snu babyen. Hva innebærer dette..spurte legen men fikk ikke noe svar da han mente at barnet fremdeles kunne snu seg av seg selv..men nå kjenner jeg at jeg trenger noen svar og jeg finner ikke noe spesielt om det i de bøkene jeg har: Kan du hjelpe meg med dette? Videre spurte jeg legen om hva hvis barnet snudde seg med sete ned..hvor han svarte at jeg hadde født før så det burde ikke være noe problem. Problemet mitt er at min datter ikke ville vri seg under skambeinet og på grun av dette ble tatt med vakum. Hva hvis dette event. skjer ved en sete fødsel hva gjør man da? Kjenner virkelig at det knyter seg i meg ved tanken på dette. Sorry dette ble litt rotete men tankene mine er rimelig ove alt for tiden. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32175-tverrleie-i-uke-37-snuing-av-baby/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 27. juli 2001 Del Skrevet 27. juli 2001 Ved vending av foster skyver man hodet og kroppen fra utsiden så hodet kommer ned i bekkenet. Man avstår hvis morkaken ligger på fremveggen da den da kan løsne. Det lykkes ikke å vende i alle tilfeller og noen ganger roteter fosteret tilbake til utgangsstillingen. Man vet hvordan fosteret ligger så det skulle ikke være risiko for at setet vendes ned. Hvis det blir setefødsel vil man ofte ta røntgen av bekkenet for å sikre seg gode mål. Det at forrige fødsel skjedde ved sugekopp tyder ikke på trange mål, men at fosteret ikke dreide seg etter planen. Man kan ikke trekke et foster ut med en sugekopp gjennom et trangt bekken. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32175-tverrleie-i-uke-37-snuing-av-baby/#findComment-126650 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.