Lillemus Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Takk for alle rådene dine Grunnen til at jeg bestilte time er for å få hjelp til det du beskriver på slutten av svaret ditt: praktiske ting. Å se hvordan vi best kan løse tingene fremover er ikke så lett, så jeg tenkte at en utenforstående som har litt greie på slike ting kunne hjelpe meg (oss). Men hvorfor trenger jeg advokat egentlig? Dersom vi blir enige om ting selv er vel ikke det nødvendig....? ''Men hvorfor trenger jeg advokat egentlig? Dersom vi blir enige om ting selv er vel ikke det nødvendig....?'' Vi har overhodet ikke hatt bruk for advokat, andre her inne kommuniserer omtrent bare gjennom advokatene sine så det varierer stoooort tydeligvis. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321794-ikke-time-hos-fam-r%C3%A5dgiver-f%C3%B8r-om-lenge/page/2/#findComment-2663249 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Takk for alle rådene dine Grunnen til at jeg bestilte time er for å få hjelp til det du beskriver på slutten av svaret ditt: praktiske ting. Å se hvordan vi best kan løse tingene fremover er ikke så lett, så jeg tenkte at en utenforstående som har litt greie på slike ting kunne hjelpe meg (oss). Men hvorfor trenger jeg advokat egentlig? Dersom vi blir enige om ting selv er vel ikke det nødvendig....? Neida, hvis dere er enige trenger dere ikke advokat, så sant dere er enige om hus, bil osv. Og det er bare vel og bra hvis dere klarer det på egenhånd. Det du kan gjøre er å bestille time hos NAV lokalt.. der kan du få hjelp til alt det praktiske. Hva han eller evt. du skal betale i bidrag (koster nesten 800 kr hvis det skal gå gjennom dem, men de har også en kalkulator de kan råde dere utfra, finnes også på nav.no), hva du (hvis du har omsorgen) må fylle ut av søknader, hva som skal legges ved osv osv. Alt du har kravd på går gjennom NAV, og hvis du synes det er mye å sette seg inn i så er de behjelpelige på veien. Ring NAV lokalt og si hva det gjelder og at du ønsker time med en rådgiver. Det skal gå ganske raskt. Det er veldig kaotisk til å begge med, men det er ikke så mye egentlig. Det er bare det at man har så mye i hodet den tiden, så alt virker håpløst. Har vært der selv for ikke så lenge siden, og synes det var et helvette, men det ordna seg etterhvert. Masse skjemar, brev , telefoner hit og dit og styr... Satt frustret som et spørsmålstegn mange ganger, men det gikk bra. Bare husk å ta kopier av ALT du sender.. Og ikke glem at ting tar tid! Både med å få paprirer og stønader i orden, til du føler deg "hjemme" igjen, får ungene er fortrolige med bruddet, får dere er det, og før du lever normalt igjen. men hvis det er dette du vil og trenger, så vil du garantert få et bedre liv. bare spør hvis du lurer på noe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321794-ikke-time-hos-fam-r%C3%A5dgiver-f%C3%B8r-om-lenge/page/2/#findComment-2664207 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Hei! Takk for svaret (og alle de andre svarene du har gitt meg, jeg har lgt merke til deg her inne!). Klart jeg venter. Har bare så lyst til å være ferdig med dette. Men jeg skal prøve å tenke på litt andre ting innimellom, så flyr sikkert tida. Tvi tvi ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321794-ikke-time-hos-fam-r%C3%A5dgiver-f%C3%B8r-om-lenge/page/2/#findComment-2665355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.