Gjest Lei av sykdom Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Det begynte med rødlilla utslett på hendene, ikke spesielt kløende. Så begynte det å komme små prikker andre steder på kroppen, rygg, ben og armer. Kjøpte reseptfri kortisonkrem og brukte dette noen uker. Ingen bedring. Fikk "stramninger" i munnen, og etterhvert sårhet og også sår. Blør ved tannpuss, men gjennomfører dette to ganger om dagen. Er jo redd for tennene mine også. Gikk så til hudspesialist her i byen, og han sa det var Lichen Ruber. Fikk der følgende salver: Rp Dermovat salve til utslettet, og Rp Kenacort-T munnsalve. Jeg bruker også Nycodent Decapinol munnskyllevæske og Nycodent Aloclair munnskyll til lindring. Bruker også Pro Vital tabletter. Har brukt dette siden september, men særlig det i munnen plager meg veldig. Har vanskelig for å spise, det er så sårt. Har du noen råd til meg, gjerne alternativt om det er noe som hjelper. Hilsen plaget kvinne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321854-lichen-ruber/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.